تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۴۳
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۴۱۶۳۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تسلا از هدف‌گذاری خود عقب‌نشینی کرد

‌می‌متالز - تسلا هدف‌گذاری خود برای تحویل ۲۰ میلیون خودرو تا سال ۲۰۳۰ را کاهش داده است.

به گزارش می‌متالز، تسلا در آخرین گزارش خود که به تازگی منتشر شده است از هدف خود برای تحویل سالانه ۲۰ میلیون وسیله نقلیه تا سال ۲۰۳۰ کوتاه آمده است که نشان می‌دهد این خودروسازی در حال دور شدن از خودرو‌های برقی و متمرکز شدن بر تولید روبوتاکسی‌ها ست.

به نقل از رویترز، ایلان ماسک، مدیر عامل این خودروسازی آمریکایی در سال ۲۰۲۰ گفته بود که تسلا تا پایان دهه به فروش ۲۰ میلیون دستگاه خواهد رسید که این آرزوی دور از دسترس، دو برابر بیشتر از فروش تویوتا به عنوان بزرگترین خودروساز جهان است. تسلا در گزارش‌های پیش بینی فروش خود که در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ منتشر شده بود این هدف را مجددا تکرار کرد.

با این وجود این شرکت رویه خود را تغییر داده و برنامه‌های خود را برای تولید یک خودروی جدید که انتظار می‌رفت ۲۵ هزار دلار قیمت داشته باشد کنار گذاشته و اکنون بر توسعه فناوری رانندگی خودکار متمرکز شده است و در چند ماه آینده رویدادی را در این زمینه برگزار خواهد کرد.

تسلا قصد دارد تا اواخر امسال عرضه مدل‌های جدید از جمله خودرو‌های مقرون به صرفه را پیش ببرد و از خطوط تولید فعلی برای وسایل نقلیه اقتصادی به جای امکانات جدید استفاده کند که منجر به کاهش هزینه و افزایش حجم فروش شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده