به گزارش میمتالز، بهروز محبینجمآبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این خصوص معتقد است: «باتوجه به ۱۴۰هزار متقاضی برای ۱۰هزار دستگاه خودرو برقی عرضه شده در سامانه یکپارچه، قیمتگذاری خودروهای برقی نیز همچون خودروهای مونتاژی باید از شیوه مشخصی تبعیت کند.»
متاسفانه نبود رقابت در بازار خودرو موجب شده خودروهای برقی نیز مانند انواع دیگر خودرو به صورت انحصاری به فروش برسند؛ بنابراین وقتی بازار خودرو آزاد و رقابتی نیست، ورود شورای رقابت به قیمتگذاری خودروهای برقی ضرورت دارد.
قیمتگذاری خودروهای برقی مبنای مشخصی ندارد، در شرایطی که بازار خودرو انحصاری است چگونه وزارت صمت به این نتیجه رسیده که خودروهای برقی شامل قوانین فروش و قیمت گذاری نمیشوند؟
واردات این تعداد خودرو برقی به کشور بعید به نظر میرسد، قیمتگذاری خودروهای برقی نیز همچون خودروهای مونتاژی باید از شیوه مشخصی تبعیت کند.
متقاضیان خرید خودروهای برقی نمیتوانند به هر قیمت اعلامی ازسوی وزارت صمت تن دهند، مجلس به شفافیت در قیمتگذاری خودروهای برقی حساسیت داشته و باید مشخص شود قیمت این خودروها براساس فرمول شورای رقابت تعیین میشود یا مبنای دیگری دارد.
سازمان حمایت باید براساس اسناد حسابرسی بهعلاوه سود متعارف قیمت خودروهای برقی را تعیین کند و در شرایطی که عرضه و تقاضا برای خودروهای برقی همخوانی ندارد، تعیین قیمت ازسوی سازمان حمایت نیز شیوه مناسبی برای قیمتگذاری خودروهای برقی نخواهد بود.