تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۵۱
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۴۲۱۹۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

کاهش ۱۵ درصدی پورشه در بازار چین

‌می‌متالز - پورشه با نمایندگی‌های چینی مذاکره می‌کند تا مسیر روابط خود را هموارتر کند، زیرا فروش ضعیف‌تر خودرو‌های الکتریکی، صنعت خودرو را مجبور می‌کند تا در مورد انتقال خودرو‌های موتور احتراقی تجدید نظر کند.

به گزارش می‌متالز، بر اساس بیانیه‌ای، این خودروساز آلمانی در حال بحث با خرده‌فروشان چینی خود است که چگونه راهبرد‌های تجاری و خدمات مشتریان خود را با تغییرات بازار تطبیق دهند. پورشه جزئیاتی در مورد مسیر جدید ارائه نکرد، اما گفت که هر دو طرف قصد همکاری بیشتر با هم را دارند.

پورشه و دیگر خودروسازان غربی شاهد کاهش سهم آنها از بازار خودرو‌های برقی چین بوده‌اند، زیرا رقبای محلی عرضه‌های خود را افزایش داده و جایگاه بیشتری را به دست آورده‌اند. با توجه به مشکلات اقتصادی چین همچون بحران املاک و مستغلات، تقاضای کلی برای خودرو‌های الکتریکی تضعیف شده است و باعث کاهش قیمت شده است که تولیدکنندگان و فروشندگان را به شدت کاهش داده است.

رسانه‌های چینی گزارش دادند که برخی از نمایندگی‌های پورشه در چین اکنون برای فروش خودرو‌های برقی با زیان درخواست غرامت می‌کنند و همچنین به اهداف فروش امسال اعتراض کرده‌اند. سال گذشته، چین تقریباً یک چهارم از کل تحویل‌های پورشه را به خود اختصاص داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحویل‌های پورشه در بازار چین ۱۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت و فروش آن در سال جاری همچنان با کاهش ۲۴ درصدی در سه ماهه اول ادامه یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
بیست و هفت روز پیش
بیست و هفت روز پیش
بیست و هفت روز پیش
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد