به گزارش میمتالز، این شرکت سازنده تلفن هوشمند که پنجمین برند بزرگ چین است، در پستی در شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرد ۵۹ فروشگاه این شرکت در ۲۹ شهر، سفارش دریافت خواهند کرد. رویداد رونمایی، برای ۲۸ مارس برنامهریزی شده است. ارزش سهام شیائومی در معاملات صبح، هفت درصد صعود کرد.
فروش خودروی برقی چین در ماههای ژانویه و فوریه، ۱۸ درصد رشد کرد که با رشد ۲۱ درصدی مشاهده شده در مدت مشابه سال ۲۰۲۳، فاصله چندانی نداشت. خودروسازان چینی برای جذب مصرفکنندگان در بحبوحه ضعیف شدن تقاضای داخلی، امسال تخفیفهای چشمگیری در قیمت فروش اعمال کرده اند.
لی جون، مدیرعامل شیائومی در مراسم رونمایی سدان اسپید اولترا ۷ (SU ۷) در دسامبر، گفته بود شیائومی قصد دارد یکی از پنج خودروساز برتر جهان شود. وی درباره این خودروی برقی گفته بود SU ۷ صاحب فناوری موتور برقی سوپر است که قادر است سریعتر از خودروهای برقی تسلا و پورشه، شتاب سرعت بگیرد.
تحلیلگران میگویند سیستمعامل مشترک خودرو با گوشیها و سایر دستگاههای الکترونیکی شیائومی، برای مشتریان فعلی این شرکت، جذاب خواهد بود.
بر اساس گزارش رویترز، شیائومی در مواجهه با رکود تقاضا برای تلفنهای هوشمند، درصدد متنوع کردن کسبوکار خود برآمد و وارد حوزه خودروهای برقی شد. این شرکت متعهد شده است طی یک دهه آینده، ۱۰ میلیارد دلار در خودروها سرمایهگذاری کند و یکی از معدود بازیگران جدید در بازار خودروی برقی چین است که توانسته است از مقامات مجوز بگیرد.