تاریخ: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۲۱
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۳۴۲۶۸۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

وضعیت بازار خودرو دوشنبه ۱۴ خرداد/ ریزش قیمت شاهین، کوییک و دنا

‌می‌متالز - قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روزرسانی شد. در ادامه قیمت خودرو دوشنبه ۱۴ خرداد را بخوانید.

به گزارش می‌متالز، جدیدترین قیمت خودرو‌های پرفروش بازار و کاهش قیمت آنها نسبت به روز گذشته (۱۳ خرداد) را بخوانید.

قیمت روز محصولات ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ به ۶۴۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۴۵ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۰۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۶۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۰۰ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۸ میلیون افزایش پیدا کرده است.

قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۳۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۷ میلیون گران شده است.

قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۳۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۲ به ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است که طی یک روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳، ۹۲۵ میلیارد تومان شده است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۵۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت تارا دنده‌ای V۱ پلاس ۶ سرعته مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۹۰ میلیون تومان است که طی یک روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ به یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا پلاس ۶ دنده توربو مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۹۰ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون گران شده است.

دنا پلاس EF۷ ۵ دنده ساده مدل ۱۴۰۲ نیز به ۷۶۵ میلیون تومان رسیده است که ۱۵ میلیون گران شده است.

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۸۵ میلیون تومان است که ۵ میلیون گران شده است.

قیمت رانا پلاس ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۶۱۵ میلیون تومان است که ۵ میلیون افزایش پیدا کرده است.

قیمت رانا پلاس پانوراما ارتقا یافته مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۶۵ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت سمند سورن پلاس XU۷P بنزینی مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۰۰ میلیون تومان است که ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۸۰ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت هایما ۷X ۱.۶ لیتر توربو مدل ۱۴۰۲ نیز یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان است که ثابت مانده است.

قیمت هایما ۸ S مدل ۱۴۰۳ نیز یک میلیارد و۸۷۰ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت هایما S۷ لیتر توربو پلاس ۱.۸ مدل ۱۴۰۳ نیز به یک میلیارد و۶۱۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۰ میلیون تومان ارزان شده است.

قیمت وانت آریسان ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز به ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است که تغییر نکرده است.

قیمت روز محصولات سایپا

قیمت اطلس G دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ به ۵۷۵ میلیون تومان رسید که طی یک روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت پراید ۱۵۱ SE تیپ DA مدل ۱۴۰۳ نیز ۳۳۰ میلیون تومان شده است که طی یک روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ مدل ۲۰۲۳ نیز یک میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان شده است که تغییر کرده است.

قیمت ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ نیز ۴۲۵ میلیون تومان است که تغییر کرده است.

قیمت ساینا S دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ نیز به ۴۴۰ میلیون تومان رسیده است که ثابت مانده است.

قیمت ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۰۰ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۲۰ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت شاهین G دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۲۰ میلیون تومان است که ۲ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ نیز ۴۲۰ میلیون تومان است که ثابت مانده است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۱۰ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت کوییک SR دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۰۵ میلیون تومان است که ۲ میلیون ارزان شده است.

قیمت کوییک دنده‌ای R مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۱۵ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون ارزان شده است.

پیش‌بینی قیمت خودرو

رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: وعده‌های وزارت صمت مبنی بر افزایش تولید خودرو و از یک سو و واردات خودرو به صورت گسترده از سوی دیگر برای تامین نیاز بازار عملی نشد؛ ضمن اینکه واردات خودرو محدود بوده و به چشم نمی‌آید، بعضی خودرو‌های وارداتی ۲۲ هزار دلاری با قیمت ۸۲ هزار دلاری به دست مشتری می‌رسد.

موتمنی بیان کرد: در خودرو‌های داخلی نیز شاهد اختلاف قیمت ۵۰ تا ۸۰ درصدی میان قیمت خودرو‌های کارخانه‌ای و بازار آزاد هستیم و این نشان می‌دهد که نیاز بازار تامین نشده است؛ ضمن اینکه محصولات ارزان‌تر سایپا حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد و ماشین‌هایی مانند دنا و ۲۰۷، حدود ۸۰ درصد با نرخ کارخانه، اختلاف قیمت دارند.

وی افزود: اگر خودرو به صورت مرتب و روزانه فاکتور و در بازار عرضه می‌شد، فاصله قیمتی فعلی میان قیمت خودرو‌های کارخانه‌ای و بازار وجود نداشت و این فاصله در نهایت ۵ تا ۱۰ درصد بود و ۸۰ درصد نبود.

رییس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: خودرو کالای مصرفی است، اگر به اندازه کافی تولید شود که جوابگوی نیاز بازار باشد، هیچ موقع چنین فاصله قیمتی ایجاد نمی‌شود و از نوسانات ارزی و نرخ تورم هم تاثیر نمی‌پذیرد؛ چون خودرو کالای سرمایه‌ای شده نرخ تورم روی آن اثر می‌گذارد.

موتمنی گفت: نیاز بازار را باید خودروساز داخلی تامین کند، اگر نمی‌توانند و توانایی ندارند، باید اجازه دهند که از طریق واردات انجام شود که انجام نشد؛ این کار وظیفه وزارت صمت بود که متاسفانه کوتاهی کرد.

عضو کمیسیون تخصصی اتاق اصناف ایران در مورد پیش‌بینی قیمت خودرو در سال جدید نیز گفت: قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳ نیز به میزان تامین نیاز بازار و همچنین نرخ تورم بستگی دارد، اگر نرخ تورم کاهشی شود قیمت خودرو هم کاهش پیدا می‌کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد