تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۶۲۳۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

خودروسازان سهم ارزی خود را از محل صادرات باید تامین کنند

خودروسازان سهم ارزی خود را از محل صادرات باید تامین کنند
‌می‌متالز - وزیر صمت گفت: ما به خودروسازان گفته‌ایم که از سال آینده باتوجه به محدودیت ارزی باید سهمی از ارز خودشان را از محل صادرات تامین کنند.

به گزارش می‌متالز، عباس علی‌آبادی وزیر صمت در نمایشگاه صنعت گفت: تحول در راه است و ما امروز در مرکز تحول بخصوص صنعت خودرو قرار داریم، حدود ۳ هزار ۳۰۰ مقاله در خصوص خودرو‌های احتراقی داریم ولی در زمینه خودرو‌های برقی این رقم ۱۰ برابر است.

او افزود: ما باید به سمت افزایش راندمان و کاهش انرژی پیش برویم، امیدواریم خودروسازان این روند را رعایت کنند، امروز کرمان موتور در سمت خودرو‌های برقی به خوبی عمل کرده اند، همچنین ایران خودرو به زودی محصول قابل توجه‌ای را رونمایی و وارد بازار خواهد کرد.

وزیر صمت بیان کرد: امروز قیمت سوخت اقتضا می‌کند به سمت انرژی‌های پاک پیش برویم، کیفیت خودرو‌های داخلی کشور باید با خودرو‌های خارجی رقابت کنند، اگر کیفیت خودرو‌های داخلی با کیفیت خودرو‌های تراز خارجی نباشد نمی‌توانند صادرات انجام دهند.

علی‌آبادی افزود: امتیازات وزارت صمت به خودروسازان براساس کیفیت خودرو‌های آنها می‌باشد، زمانی که فناوری افزایش یابد به طبع قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد به طور کلی برای توسعه بازار باید به سمت کیفیت خودرو‌های داخلی برویم.

وزیر صمت اضافه کرد: واردات خودرو بر اساس قانون در حال اجرا است و خوشبختانه آمار واردات بالا است به طوری که روزانه خودرو در کشور وارد میشود ما این دغدغه را برطرف کردیم که هر کس بتواند برای خودش یک خودرو وارد کند.

او در خصوص حذف سامانه یکپارچه گفت: به نظر من سامانه یکپارچه باید حذف شود و این کار باید به صورت تدریجی انجام شود به طوری که ما در نخست پلاک فعال را حذف کرده ایم.

علی‌آبادی گفت: ما به خودرو سازان گفته ایم که از سال آینده محدودیت‌های ارزی برایشان قائل می‌شویم به طوری که باید سهمی از ارز خودشان را از محل صادرات تامین کنند

او در خصوص بسته بودن ثبت سفارش لوازم یدکی خودرو گفت:در این خصوص مشکلی وجود ندارد ولی در این زمینه مشکلاتی به وجود می‌آید که برطرف خواهد شد.

وزیر صمت، درباره اعلام قیمت‌های جدید محصولات ایران خودرو و سایپا گفت: امروز قیمت جدید سه خودرو از محصولات ایران خودرو و سایپا اعلام می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده