تاریخ: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۵۸
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۲۳۹۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مراسم روز ملی صادرات درکرمانشاه برگزار شد

می متالز - بیست و دومین سال روز ملی صادرات در کرمانشاه برگزار شد.
مراسم روز ملی صادرات درکرمانشاه برگزار شد

به گزارش می متالز، طی این مراسم؛ نمایندگانی از واحدهای برتر و نمونه استان  سخنانی ایراد کردند و مشکلات فرا روی واحدهای تولیدی را برشمردند که ازجمله آن‌ها می‌توان به موضوعاتی مانند: پیمان‌سپاری ارزی، تصمیمات خلق‌الساعه دولت در اعلام ممنوعیت صادرات برخی کالاها، بالا بودن میزان مالیات‌های دریافتی از واحدهای صنعتی و تولیدی، بالا بردن تعرفه برخی محصولات صادراتی مانند سیمان از سوی عراق، اشاره کرد.

محسن رستمی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز ضمن اشاره به تشدید تحریم‌ها، اثرات روانی آن‌ها بر بازار تولید و توزیع کشور؛گذر از این وضعیت و سیر مراحل آن را با توجه به برنامه‌ریزی مدیران و مقاومت و پایداری ملت در برابر زورگویی‌های آمریکا خوب توصیف کرد و گفت: به‌زودی از این شرایط خارج خواهیم شد به‌شرط آن‌که همه باهم یکدل، یک‌صدا، متحد و هماهنگ باشیم و در مسیر ارتقاء و تنوع محصولات داخلی و گسترش صادرات قرار بگیریم.

رستمی، برگزاری بیست و دومین سال روز ملی صادرات را در این شرایط موتور محرکه اقتصاد برشمرد و افزود: درواقع این‌گونه گردهمایی‌ها نشان می‌دهد که ما تا چه اندازه در اقدامات، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود، مؤثر عمل کرده‌ایم و با چه مشکلاتی مواجه هستیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اهمیت بالای صادرات از دیدگاه مقام معظم رهبری، اقتصاد درون‌زا و بیرون گرا را به گفته ایشان،اقتصادی دانست که در شرایط مقاومت و پایداری می‌بایستی از تمام داشته‌ها و توانایی‌های داخلی خود بهره بگیرد و درعین‌حال به بازارهای مصرف خارجی نیز نظر داشته باشد.

این مقام مسئول اقتصادی استان در ادامه سخنان خود وضعیت صادرات در استان کرمانشاه و کل کشور را علی رقم تحریم‌های مضاعف آمریکا، خوب و دارای روند مناسب ارزیابی کرد و تأکید نمود که میزان صادرات استان کرمانشاه از بین استان‌های غرب کشور بسیار بهتر است و این مهم جر با هماهنگی، همکاری و تلاش بی‌وقفه تولیدکنندگان و حمایت مدیران استان،به دست نیامده است.

رستمی؛ به روند اجرایی انتخاب واحدهای نمونه نیز اشاره‌ای داشت و تصریح نمود که بر اساس بخشنامه و مطابق با قوانین ابتدا ۲۸ واحد واجد شرایط تعیین و سپس با بررسی‌های بیشتر و فعالیت‌های کارشناسی،۱۴ واحد برتر بنا بر شاخص‌های موجود،تعیین و معرفی شدند، اگرچه فی‌الواقع همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان را به خاطر زحمات و تلاش‌هایی که در شرایط اقتصادی کنونی انجام میدهند، نمونه می‌دانیم، منتهی ناچار به رعایت قوانین و مقررات هستیم که در این زمینه وضع‌شده‌اند.

وی در پایان سخنان خود خطاب به رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: همه مدیران استان، ازجمله استاندار سخت‌کوش استان،تمام تلاش‌های خود را در جهت رفع موانع و مشکلات تولید و حمایت از واحدهای تولیدی به عمل‌آورده‌اند منتهی همان‌طور که بارها گفته‌ایم والان هم بر آن تأکید می‌کنیم، استان کرمانشاه به خاطر شرایط ویژه‌ای که دارد مستحق نگاه ویژه هم هست و اکنون توجه ویژه دولت و مدیران ارشد کشور را می‌طلبد.

رستمی همچنین به برگزاری نمایشگاه در آینده نزدیک در عراق نیز اشاره کرد و از مدیران و دستگاه‌های مرتبط استانی درخواست کرد به خاطر اهمیت و جایگاه این نمایشگاه اهتمام ویژه‌ای برای برگزاری آن از خود نشان دهند.

در انتهای این مراسم؛ از ۱۳ تن از واحدهای نمونه و صادرکنندگان برتر، با اعطاء لوح‌های تقدیر و تندیس‌های ویژه روز ملی صادرات، تجلیل به عمل آمد. اسامی و مشخصات واحدهای برتر استان در بیست و دومین مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات استان کرمانشاه عبارتنداز:

  1. امیر حسین صفری – تعاونی مواد لبنی بهار دالاهو
  2. سید مظفر عبدالله – کشت و صنعت روژین تاک
  3. مهدی علیزاده برمی – صنایع چاپ و بسته بندی کرمانشاه
  4. شهریار گراوندی- سیمان سامان غرب
  5. محمد سعید خوش – امید آرمان کردستان
  6. فردین لرستانی – بازرگانی لرستانی
  7. احمد رضا اشتری – صنایع پتروشیمی کرمانشاه
  8. آرام خوش سپهر – برنج آرام کرمانشاه
  9. بیژن قبادی – شیرین بیان زاگرس
  10. آرمان فاروقی – اورامان غرب
  11. علی اصغر حسینی طباطبایی – بازرگانی طباطبایی
  12. جهانشاه شکری – جهان فولاد غرب
  13. کامران حسینی – آوان گندم شاهو
عناوین برگزیده