تاریخ: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۲۳۹۲۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان یزد:

۴۰ واحد تولیدی در زنجیره صنعت فولاد یزد فعالیت می‌کنند

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در حال حاضر ۴۰ واحد تولیدی در زنجیره صنعت فولاد در استان یزد مشغول فعالیت هستند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا علمدار یزدی با اشاره به اینکه یزد قطب تولید فولاد کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰ واحد تولیدی در زنجیره فولاد استان یزد فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: این واحد‌ها در زمینه تولیداتی از کنستانتره تا محصولات نوردی مشغول فعالیت هستند و فعالیت آن‌ها از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری کرده است.

علمدار یزدی با بیان اینکه یزد از استان‌های مطرح در زمینه تولید فولاد در کشور به شمار می‌رود، یادآور شد: در حال حاضر ۱۵ درصد محصولات فولادی کشور در استان یزد تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، ظرفیت تولید زنجیره واحد‌های فولادی استان یزد را سالانه ۳۳ میلیون تن اعلام کرد و ادامه داد: یزد در زمینه صنایع فولادی از استان‌های مطرح در کشور است و به دنبال گسترش این صنعت به روش‌های فناورانه هستیم.

وی با بیان اینکه استان یزد در زمینه تنوع مواد معدنی در کشور رتبه اول و در زمینه میزان ذخائر معدنی رتبه دوم را داراست، اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده ذخائر معدنی یزد سنگ آهن است، فعالیت صنایع فولادی از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری می‌کند.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد

عناوین برگزیده