تاریخ: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۳۹۲۳۴

تخلیه و بارگیری یک میلیون TEU کانتینر در بندر شهید رجایی

‌می‌متالز - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه آذرماه در مجموع یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۴۲۶ TEU کانتینر در مجتمع بندری شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش می‌متالز، علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران، در تشریح عملکرد کانتینری مهم‌ترین بندر کانتینری کشور از ابتدای سال جاری تا نیمه آذرماه امسال اظهار کرد: تعداد کانتینر‌های جابجا شده طی این مدت یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۴۲۶ TEU بوده که ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: طی دوره زمانی هشت ماهه، ۲۹۳ هزار و ۷۷۱ TEU کانتینر حامل کالا‌های صادراتی و ۲۸۶ هزار و ۹۸۲ TEU کانتینر کالا‌های وارداتی جابجا شده است که آمار‌ها به ترتیب در صادرات ۱۰ درصد افزایش و در واردات ۴ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهند.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: همچنین از طریق این بندر به میزان ۱۸۱ هزار و ۴۴۵TEU کانتنیر ترانزیت خارجی صورت گرفته که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجه ۶۸ درصدی به ثبت رسیده است.

محمدی کرجی‌ران، ترانشیب کانتینری طی مدت یاد شده را ۱۶۹ هزار و ۶۳۱ TEU اعلام کرد که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش رامحقق شده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در هشت ماهه سال جاری نیز یک‌هزار و ۱۴۱ فروند کشتی کانتینری به بندر شهید رجایی رفت و آمد داشته که آمار‌ها ینج درصد رشد را به ثبت رسانده اند.

بندر شهید رجایی با دارا بودن ۱۰ پست اسکله کانتینری در مجموع به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۲۳ دستگاه گنتری کرین فعال درحال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶.۵ میلیون TEU کانتینر را داراست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده