تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۳
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۳۹۴۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لزوم جدی شدن فعالیت بازارگردانی در بخش فروش

‌می‌متالز - مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری پویا بر لزوم جدی شدن فعالیت بازارگردانی در بخش فروش تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا مستقل مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری پویا با اشاره به قرار داشتن بازار سرمایه در کف دلاری طی ۱۸ ماه اخیر، از توقف طولانی مدت نماد‌های دامه عنوان کرد که برای سال آینده بدترین اتفاق توقف طولانی مدت نماد خواهد بود.

او معتقد است که توقف نماد در حد یکی-دو ساعت، مشکل خاصی به همراه نخواهد داشت، اما توقف چند روزه یا چند هفتگی یک نماد ریسک بسیاری زیادی برای بازار سرمایه به همراه خواهد داشت.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، توقف یک نماد ریسک غیرقابل کنترلی برای سهامداران آن شرکتی که نماد سهامش بسته شده، همراه خواهد داشت. همچنین از لحاظ قانونی هم درست نیست که مردم به دارایی‌های خود دسترسی نداشته باشند.

مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری پویا تاکید کرد: هدف تصمیم گیرندگان در توقف طولانی مدت نماد شفافیت بیشتر و بازگشایی نماد در شرایط مناسب است، اما به رغم این موضوع این توقف طولانی مدت، ریسک خیلی بزرگ و غیرقابل کنترلی به همراه دارد.

او به لزوم فعال‌تر شدن بازارگردانان در بازار سرمایه اشاره و تصریح کرد: برخی محدودیت‌ها مانع از فعالیت بهینه ازارگردانان می‌شود که می‌توان به کمبود منابع و نقدینگی اشاره کرد. در واقع کمبود نقدینگی برای کل بازار سرمایه حاد است.

وی بر لزوم فعالیت جدی بازارگردانان در بخش فروش در برخی شرایط تاکید کرد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده