تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۲۳۹۶۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اتفاقات مالیاتی جدید در سال ۱۴۰۱/ کدام مشاغل معاف از مالیات هستند؟

‌می‌متالز - سقف معافیت مالیاتی مشاغل ماهانه پنج میلیون تومان تعیین شده است، اما برخی از گروه‌ها هستند که از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، قرار است دولت امروز لایحه بودجه ۱۴۰۱ را به مجلس ببرد. در پیش نویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که امروز منتشر شده سقف معافیت مالیاتی سالانه ۶۰ میلیون تومان تعیین شده است، یعنی کسانی که ماهانه پنج میلیون تومان حقوق می‌گیرند مالیات پرداخت نمی‌کنند.

اما در بخش دیگری از پیش‌نویس آمده که گروه‌هایی از پرداخت مالیات معارف هستند که به شرح زیر است:

معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی صرفا تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ ماده ۱۰۵ یا ۱۳۱ ثانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات می‌شود.

به منظور حمایت از تولید و صاحبان کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا، واحد‌های صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ علاوه بر معافیت‌های قانونی و بخشودگی و مشوق‌های مالیاتی، برای مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰ از پنج واحد درصد بخشودگی برخوردار می‌شوند.

واردات خودروی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است.

معافیت‌های مالیاتی موسسات کنکور دانشگاه‌ها حذف می‌شود.

برخورداری از معافیت‌های مالیاتی برای درآمد‌های حاصل از صادرات کالا‌ها و خدمات و هر گونه جایزه و مشوق‌های صادراتی منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده