تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۴۷۷
کد خبر: ۲۳۹۷۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

ساختار تقاضای فولاد امارات در شرف تغییر

‌می‌متالز - با توجه به تاثیرات همه گیری کرونا، فعالان بازار فولاد امارات معتقدند باید اقدامات سریع‌تری برای تغییراتی در ساختار اقتصادی خود داشته باشند. از این رو تقاضای داخلی این کشور شاید در آینده دستخوش تغییرات ساختاری شود چرا که تمرکز بیشتر بازار بر تولید با ارزش افزوده بیشتر و محصولات کاربردی‌تر است.

به گزارش می‌متالز، همه گیری کرونا به چالشی واقعی برای بازار فولاد کشور‌های حوزه خلیج فارس و به ویژه امارات تبدیل شد و مشکلات ساختاری الگوی مصرف آن را آشکار کرد. سال ۲۰۲۰ افت تقاضای زیادی در این بازار‌ها رویت شد، ولی با بهبود شرایط از سه ماهه پایانی ۲۰۲۰ روند بهبود تقاضا مشاهده شد.

حرکت به سمت افزایش مصرف ورق فولادی به جای مقاطع، افزایش سرمایه‌گذاری‌های سبز، گذار از رشد مبتنی بر ساخت و ساز به سمت رشد وابسته به تولید صنایع، توسعه بخش حمل و نقل، مشارکت فزاینده بخش خصوصی و همچنین تصحیح الگوی هزینه‌ها و متنوع سازی اقتصاد، چالش‌های اصلی فولادسازان اماراتی و سایر کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس در آینده خواهد بود.

در بلند مدت، رشد اقتصادی کشور‌های عرب محرک‌های متفاوتی خواهد داشت و بخش خصوصی نقش مهمتری ایفا خواهد کرد. تمرکز شورای همکاری‌های خلیج فارس به دیجیتال سازی، صنعتی‌سازی و انرژی‌های پاک تغییر خواهد کرد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده