تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۶
بازدید: ۳۷۳
کد خبر: ۲۳۹۷۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس خبر داد:

کسب مقام اول کشوری سازمان صمت استان فارس در ثبت اطلاعات سامانه جامع انبار‌ها

‌می‌متالز - معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس گفت:در بررسی عملکرد استان‌ها در حوزه سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا، در ۸ ماهه منتهی به آذرماه امسال، استان فارس در جایگاه اول کشور ایستاد.

به گزارش می‌متالز، مهدی حسنی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، ۵۴ هزار و ۸۸۹ واحد در سامانه جامع انبار‌ها ثبت شده است و از ۱۰۰ هزار واحدی که پیش از امسال در این سامانه ثبت شده بود با رصد و بررسی انجام شده ۴۸ هزار و ۹۰۵ واحد غیرفعال شناسایی و از سامانه حذف شدند.

به گفته وی این میزان ثبت و شناسایی واحد‌های غیرفعال سبب کسب مقام اول کشوری توسط فارس شده است. در مدت زمان یاد شده بیش از ۲ هزار و ۵۳۸ رسید و حواله توسط صاحبان کالا و انبار در این سامانه ثبت شده که استان فارس در این رابطه مقام چهارم کشوری را از آن خود کرد.

حسنی همچنین اظهار کرد: استان فارس با ۳ هزار و ۶۰۹ انبار فعال، در تعداد انبار‌های فعال ثبت کننده رسید و حواله در سامانه یاد شده، جایگاه پنجم کشور را تصاحب کرد.

وی تاکید کرد: بازرسی از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا‌ها یکی از اولویت‌های این سازمان است و صاحبان انبار‌ها که تاکنون به ثبت نام در سامانه جامع تجارت اقدام نکرده اند هر چه سریعتر به ثبت نام در این سامانه و وارد کردن اطلاعات کالا‌های خود اقدام کنند.

به گفته معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس، افرادی که به ثبت انبار خود و کالا‌های موجود در آن سامانه مذکور نپردازند به عنوان محتکر شناخته و برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده