به گزارش میمتالز، با توجه به ساماندهی بودجه دستگاههای مشابه در یک دستگاه مادر در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، مقایسه بودجه این دستگاهها با ردیف مشابه در سالهای قبل نادرست است.
دولت در راستای تمرکززدایی از روند بودجهریزی و تخصیص بودجه و کاهش اثرگذاری چانهزنیها در این زمینه، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اقدام به تجمیع بودجه دستگاههای مشابه در یک دستگاه بزرگتر کرده است.
رقم درجشده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به عنوان اعتبارات هزینهای و عمرانی سازمان تبلیغات اسلامی، صرفاً مختص به این سازمان نبوده و شامل مجموع اعتبارات نهادهای تجمیعی در ردیف بودجه سازمان تبلیغات بوده است.
مقایسه ارقام ردیف بودجه سازمان تبلیغات در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با بودجههای سالهای قبل از اساس نادرست است.
بدین وسیله به اطلاع مردم میرساند که جداول و آمار و ارقامی که مطمئناً تا روزهای آینده همچنان درباره مقایسه بودجه نهادهای مختلف با اعتبارات سالهای قبل منتشر میشود و حاکی از رشدهای عجیب این نهادها است، به علت این اشتباه برخی رسانهها است که با توجه به توضیحات فوق، از این پس نمیتوان این اشتباهات را غیرعمدی دانست.
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: میزان عوارض در بودجه نیامده و در آیین نامههای دولت تعیین میشود و رقم ذکر شده صحت ندارد.
در دولت در مورد چگونگی تعیین عوارض بحثهای مختلفی شده که البته با این عدد فاصله زیادی دارد، اما هیچ کدام هنوز بررسی نهایی و تأیید نشده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به شبه افزایش چند برابری نهاد ریاست جمهوری گفت: اولا این رقم شامل تجمیع ردیفهایی مثل معاونت حقوقی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر، معاونت امور زنان و ردیفهای دیگر است.
سید مسعود میرکاظمی افزود: جمع ردیفهای فوق ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری است که این رقم در بودجه سال ۱۴۰۱ به کمتر از ۱۵۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.
معاون رییس جمهور ادامه داد: در دولت قبل وزرا نمیتوانستند رییس دولت را ببینند، اما در این دولت کدام جمعه بوده که دولت و شخص رییس جمهور سفر استانی یا دیدار نداشته باشند.
وی تاکید کرد: علاوه بر کنترل و کاهش هزینههای جاری بخشی از همین بودجه هم برای حل مشکلات مردم، شهرها و روستاها در سفرهای استانی مصرف خواهد شد.
منبع: خبرگزاری تسنیم