تاریخ: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۴۰۱۷۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش:

صنعت فولاد الگوی خودکفایی کشور است

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: صنعت فولاد با موفقیت در برابر تحریم‌ها توانسته خود را به عنوان الگوی خودکفایی کشور بین سایر صنایع معرفی کند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا نوایی لواسانی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه فولاد کشور اظهار داشت: با رویکرد اتکا به توانایی‌های خود در این صنعت صفر تا ۱۰۰ فولاد را از معدن تا کالای نهایی در کشور تولید می‌شود که این توانایی در دوران تحریم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این که یکی از مزیت‌های نمایشگاه امسال سبب شد زنجیره صنعت فولاد را کامل نشان دهد یادآور شد: ظرفیت تولید سالانه ۳۰ میلیون تنی کشور ۲ برابر مصرف داخلی است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص افقی که با این زنجیره پیش بینی شده است، افزود: در سال ۱۴۰۴ تولید کشور به بالای ۵۵ میلیون تن می‌رسد که این یک خبر اثر گذار در حوزه اقتصادی کشور است.

آیین گشایش این نمایشگاه عصر سه شنبه با حضور فعالان بخش خصوصی عرضه و تولید فولاد و برخی مسوولان در محل نمایشگاه‌های بین المللی این جزیره برگزار شد.

بیست و سومین دوره سمپوزیوم سالانه فولاد ۲۳ تا ۲۵ آذر سال جاری به مدت سه روز در جزیره کیش برگزار می‌شود و در آن ۲۵۰ شرکت داخلی و ۲۵ شرکت خارجی حضور دارند.

شرکت کنندگان خارجی در این نمایشگاه از کشور‌هایی همچون آلمان، ایتالیا، ترکیه، چین، سوئد، اسپانیا و یونان بوده و گرد هم آیی فعالان دولتی و خصوصی عرصه فولاد کشور برای ارایه آخرین دستاورد‌های پژوهشی، بررسی موانع و چالش ها، نحوه تعامل با یکدیگر و راهکار‌های پیشبرد اهداف از جمله اهداف برگزاری آن اعلام شده است.

بیست و دومین نمایشگاه فولاد کشور نیز از ۱۴ تا ۱۶ مهر سال ۱۳۹۹ با حضور ۲۲۰ شرکت ایرانی نمایندگی‌های ۲۰ شرکت خارجی از کشور‌های آلمان، ایتالیا، فرانسه، هندریال ترکیه، چین، انگلستان، هلند، سوئد و اسپانیا برپا شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کیش

عناوین برگزیده