تاریخ: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۵۶۲
کد خبر: ۲۴۰۱۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چرا «سغدیر» نیامده به بازار از روند خوب خود فاصله گرفت؟

‌می‌متالز - مدیرمالی شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر، نوسان منفی سهام سیمان غدیر را تابع شرایط بازار سرمایه دانست و گفت: با توجه به نزدیکی مجمع سالانه "سغدیر" و شرایط سوددهی شرکت‌های تابعه و شرایط خود هلدینگ، تقسیم سود قابل توجهی در این مجمع تقسیم خواهد شد و سهامداران می‌توانند از این فرصت بهره گیرند.

به گزارش می‌متالز، کامران معتمدی بروجنی مدیرمالی شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر در گفتگو با خبرنگار بورس امروز با بیان اینکه شرکت تامین سرمایه لاجورد دماوند مسوولیت بازارگردانی سهم را بر عهده دارد، عنوان کرد: در روز اول عرضه اولیه ۵ درصد از سهام عرضه شد و در برنامه بلندمدت این هلدینگ سیمانی، عرضه ۲۰ درصد از سهام هلدینگ مقرر بود.

او افزود: ۵ درصد از سهام این هلدینگ به صندوق‌های سرمایه گذاری و ۱۵ درصد در اختیار بازارگردان قرار گرفت که به صورت عرضه و تقاضا کار را پیش ببرند تا به مرور سهم در بازار عرضه شود. در مجموع بنا بود که ۲۰ درصد از شرکت سهام توسعه سرمایه و صنعت غدیر در بازار سرمایه عرضه شود.

مدیرمالی هلدینگ سیمانی غدیر با تاکید بر بالا بودن جذابیت‌های سهام “سغدیر”، خاطرنشان کرد:، اما با توجه به هیجانات منفی که در بازار سرمایه شکل گرفته و شاهد خروج سرمایه از بازار هستیم، قاعدتا این سهم از این قاعده مستثنی نبوده است.

معتمدی اظهار داشت: با توجه به شرایط بازار و فشار عرضه، این سهم نیز تابع همان شرایط، از روند خوب خود فاصله گرفت.

وی می‌افزاید: با توجه به اینکه سهم خرید و فروش هیجانی نداشت و بیشتر خریداران حقیقی طی دو روز اول پس از عرضه، سهم را خریداری کرده بود، مبادرت به فروش کردند؛ اما باز هم این سهم جای کار دارد و باید هیجات سهم متعادل‌تر شود.

معتمدی بروجنی با تاکید بر وضعیت مناسب سوددهی شرکت‌های سیمانی حاضر در پرتفوی شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر اعلام کرد: مجمع هلدینگ نزدیک است و سهامداران در صورتی که در مجمع حضور داشته باشند و با توجه به شرایط سوددهی شرکت‌ها و شرایط هلدینگ، سود قابل توجهی تقسیم خواهد شد که می‌تواند جزو جذابیت سهم برای سهامداران باشد تا سهامداران در سهم باقی بمانند.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده