تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۳۹۶۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

"سغدیر" با خود ۲عرضه‌اولیه دیگر آورد

‌می‌متالز - انتظار می‌رود نگاه دستوری بر سیمان حاکم نباشد و قیمت گذاری سیمان متناسب با نرخ حامل‌های انرژی انجام شود.

به گزارش می‌متالز، شرکت هلدینگ سیمان غدیر روز گذشته در فرابورس ایران عرضه اولیه شد.

محمدرضا سلیمیان مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر در خصوص این عرضه بیان کرد: حدود ۵ درصد از سهام هلدینگ سیمان غدیر روز گذشته با قیمت هر سهم ۱۴۵۰ تومان عرضه شد. این عرضه با روشی که هلدینگ سیمان غدیر و فرابورس روی آن به جمع بندی رسیده بودند، صورت گرفت.

وی افزود: درصدد عرضه دو شرکت سیمان‌مند دشتی و شرکت سیمان سفید شرق در بازار سرمایه نیز هستیم. شرکت سیمان سفید شرق درج نماد شده و تا پایان سال جاری عرضه اولیه خواهد شد و شرکت سیمان‌مند دشتی هم سال آینده وارد بازار خواهد شد.

سلیمیان در رابطه با تاثیر افزایش نرخ حامل‌های انرژی بر سودآوری سیمانی‌ها گفت: تاثیر نرخ حامل‌های انرژی بر بهای تمام شده شرکت‌های سیمانی، عدد قابل توجهی است؛ لذا تلاش می‌شود در تراز افزایش نرخی که دولت برای حامل‌های انرژی بر نظر می‌گیرد، اجازه افزایش نرخ محصول هم گرفته شود تا صنعت سیمان امکان تداوم فعالیتی سودآور را داشته باشد. این موضوع مستلزم رایزنی‌هایی است که انجمن صنفی سیمان در حال انجام آن است.

مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر تصریح کرد: با توجه به عرضه سیمان در بورس کالا، انتظار می‌رود نگاه دستوری بر سیمان حاکم نباشد و قیمت گذاری سیمان متناسب با نرخ حامل‌های انرژی انجام شود.

تعداد بازدید : 3

سلیمیان در مورد تاثیر اجرای طرح احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور بر بازار سیمان اظهار کرد: مجموعه سیمان غدیر حتما در تامین سیمان این طرح مشارکت خواهد داشت و توان تولید حدود نیمی از سیمان مورد نیاز برای اجرای طرح را داریم.

وی در خاتمه گفت: شرکت‌های مجموعه سیمان غدیر، امسال سود خوبی محقق کردند و قطعا سال آینده هم این سود تکرار خواهد شد. چشم انداز صنعت سیمان در سال آینده مثبت است. به سهامداران توصیه می‌شود سهام خریداری شده خود را نگهداری کنند. مجمع هلدینگ سیمان غدیر تقریبا ۲۰ روز دیگر برگزار شده و در این مجمع، سود قابل توجهی تقسیم خواهد شد.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده