تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۴۹
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۳۹۷۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بیش از ۸۳ هزار پاکت سیمان در مناطق زلزله زده خراسان شمالی توزیع شد

‌می‌متالز - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۸۳ هزار و ۶۸۰ پاکت سیمان معادل چهار هزار و ۱۸۴ تن در مناطق خسارت دیده از زلزله اردیبهشت ماه امسال توزیع شده است.

به گزارش می‌متالز، علی محمدی روز یکشنبه اظهار داشت: سیمان اهدایی بنیاد مستضعفان همچنان در حال حمل به استان است و به صورت رایگان در مناطق روستایی خسارت دیده از زلزله توزیع می‌شود که تاکنون ۵۲۷ نفر از خسارت دیدگان آن را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه سیمان رایگان در شهرستان‌های گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و فاروج توزیع می‌شود خاطرنشان کرد: برای بازسازی هر واحدمسکونی روستایی خسارت دیده از زلزله بهار امسال ۱۶۰ پاکت سیمان در اختیار قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: برای شتاب بخشیدن به کار ساخت و ساز در مناطق زلزله زده، تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به بازسازی این واحد‌ها سوق یافته است و به ازای هر واحد مسکونی یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به این خسارت دیدگان پرداخت می‌شود.

محمدی درباره بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان‌های گرمه و جاجرم گفت: تاکنون برای ۸۷۶ واحد مسکونی در شهرستان‌های گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و فاروج پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷۴۰ فقره پرونده بازسازی به بانک‌ها معرفی و ۷۰۳ مورد منجر به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده است.

بر اساس این گزارش در زلزله اردیبهشت امسال یکهزار و ۳۰۲ واحد مسکونی دچار خسارت شد، اما پرداخت تسهیلات بازسازی تنها برای ۶۵۰ واحد روستایی و ۱۴۵ واحد شهری مصوب شد و در عمل بیش از ۴۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده از این حادثه در روستا‌ها از دریافت تسهیلات بازسازی بازمانده است.

بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، زلزله بهار امسال به یکهزار و ۳۰۲ واحد مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های سه شهرستان گرمه، جاجرم و مانه و سملقان خسارت وارد کرد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتری ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت امسال مناطقی از جنوب خراسان شمالی و شهر سنخواست و روستا‌های اطراف را لرزاند و با گذشت حدود پنج ساعت از نخستین زمین لرزه، ۲ زمین لرزه ۵.۴ و ۴.۲ ریشتری دیگر در بخش‌های سنخواست و شوقان در شهرستان جاجرم به ثبت رسید

در زلزله ۵.۲ ریشتری که اواخر شهریورماه امسال در فاروج رخ داد، ۱۱۷ واحد مسکونی روستا‌های این شهرستان دچار خسارت شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان شمالی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده