تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۳۹۵۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با ثبت معامله یک میلیون و ۹۷۷ هزار تن محصول رقم خورد؛

رشد حجم و ارزش معاملات هفتگی بورس کالا

‌می‌متالز - در هفته منتهی به ۱۹ آذر ماه یک میلیون و ۹۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۴۳ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ما قبل به ترتیب رشد ۶ و ۱۶ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد. سیمان، فولاد، سنگ آهن در تالار صنعتی و معدنی و مواد پلیمری، وکیوم باتوم و لوب کات در تالار پتروشیمی و نفتی از کالا‌های پرفروش در هفته قبل بودند.

به گزارش می‌متالز، طی هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی یک میلیون و ۶۹۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۹۱ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال معامله شد. در این تالار یک میلیون و ۲۷۵ تن سیمان، ۳۴۵ هزار و ۲۴۰ تن فولاد، ۸۱ هزار تن سنگ آهن، ۳۵ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۱۲ هزار و ۵۱۰ تن مس، ۱۰ هزار و ۲۷۵ تن آلومینیوم، یک هزار و ۶۰۰ تن روی و ۲۱ تن کنسانتره فلزات گرانبها مورد دادوستد قرار گرفت.

شایان ذکر است در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۲۷۵ هزار تن انواع کالا به ارزش ۵۰ هزار و ۲۵ میلیارد ریال به فروش رسید. در این تالار ۸۶ هزار و ۴۲ تن مواد پلیمری، ۵۱ هزار تن وکیوم باتوم، ۵۱ هزار تن لوب کات، ۴۶ هزار و ۹۸۰ تن قیر، ۳۶ هزار و ۶۰۷ تن مواد شیمیایی، ۳ هزار و ۷۹۵ تن روغن پایه و یک هزار و ۳۰۹ گوگرد معامله شد.

همچنین ۸ هزار و ۴۶۴ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

منبع: کالاخبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده