تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۵۶۸۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بیش از ۶ هزار تُن سیمان رایگان بین زلزله زدگان خراسان شمالی توزیع شد

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: تاکنون حدود ۱۲۳ هزار پاکت سیمان معادل ۶ هزار و ۱۴۵ تُن سیمان در مناطق زلزله زده استان توزیع شده است.

به گزارش می‌متالز، «جواد نظری» اظهارداشت: سیمان رایگان میان خسارت دیدگان از زلزله در شهرستان‌های گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و فاروج توزیع شده است.


مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: سیمان اهدایی بنیاد مستضعفان به صورت رایگان در مناطق روستایی توزیع می‌شود و برای بازسازی هر واحدمسکونی ۱۶۰ پاکت در اختیار قرار می‌گیرد.


نظری درباره بازسازی مناطق زلزله زده گفت: تاکنون ۸۸۴ فقره پرونده تشکیل شده، ۷۶۵ واحد به بانک معرفی شده و ۷۵۱ پرونده منجر به عقد قرارداد با بانک‌ها شده است.


وی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۷۵ واحد خسارت دیده در شهر‌ها برای صدور پروانه به شهرداری‌ها معرفی شده و ۱۴۵ واحد به بانک‌ها معرفی شده و ۱۲۶ مورد هم منجر به عقد قرارداد با بانک‌ها شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: تلاش داریم تا به بازسازی مناطق زلزله زده سرعت دهیم.


بامداد روز ۲۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ دو زمین لرزه به بزرگی ۵.۵ و ۵.۳ ریشتر دو شهرستان گرمه و جاجرم را به لرزه درآود و موجب بروز خسارت‌های زیادی به منازل مسکونی شد که بر اساس برآورد‌های صورت گرفته به یک هزار و ۳۰۲ واحد مسکونی آسیب وارد شد.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده