تاریخ: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۸
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۴۰۲۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار بندرخمیر:

بخش خصوصی برای احداث کارخانه سیمان سفید در بندرخمیر اعلام آمادگی کرد

‌می‌متالز - فرماندار بندرخمیر گفت: باتوجه به دسترسی مناسب این شهرستان به مواد اولیه و امکانات زیربنایی همچون راه، آب، انرژی و همچنین ظرفیت صادرات از طریق دریا، بخش خصوصی آمادگی خود را در زمینه احداث کارخانه سیمان سفید در این منطقه اعلام کرده است.

به گزارش می‌متالز، میرهاشم خواستار روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: براساس پیش بینی سرمایه‌گذار، در صورت اجرایی شدن این طرح تولیدی در شهرستان، سالیانه ۳۶۶ هزار تن سیمان سفید در این کارخانه تولید و بیش از ۳۰۰ نفر اشتغال زایی را در پی خواهد داشت.
وی بیان داشت: در جلسه‌ای که با سرمایه‌گذار بخش خصوصی برگزار شد، بنا به گفته سرمایه‌گذار طرح، این پروژه ۳۶ ماهه راه‌اندازی و به بهره‌برداری می‌رسد.
بندرخمیر دارای کارخانه سیمان (سیاه) است که این کارخانه سیمان هرمزگان در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس و نزدیکی شهر ساحلی این شهرستان قرار دارد و برای ۶۰۰ نفر شغل فراهم کرده است.
کارخانه سیمان هرمزگان به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه‌های سیمان کشور است که ظرفیت اسمی تولید روزانه آن به ۶ هزار تن می‌رسد.
طرح اولیه کارخانه سیمان هرمزگان در بندرخمیر معادل سه هزار تن در روز در نظر گرفته شده بود که بدلیل نیاز استان هرمزگان و استان‌های همجوار همچنین امکان تولید محصولات، ظرفیت طرح به میزان ۲ برابر افزایش یافت.
خط یک با ظرفیت روزانه سه هزار تن کلینکر در سال ۱۳۷۶ و خط دو با ظرفیت مشابه در سال ۱۳۷۸ به بهره‌برداری رسید.
سیمان هرمزگان درسال‌های گذشته بار‌ها موفق به اخذ نشان واحد نمونه صنعتی، واحد نمونه کیفیت، واحد نمونه محیط زیست، صادرکننده نمونه، لوح تقدیر برای عملکرد مناسب در شاخص‌های بهره وری شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده