تاریخ: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۴۰۲۰۳
سرویس خبر : صنایع کوچک
رئیس مرکز نوآوری و شتاب دهی صادرات اتاق ایران

شبکه‌سازی داخلی و بین‌المللی جایگاه صنعت نساجی را ارتقا می‌دهد

‌می‌متالز - در نشست تخصصی فعالان صنعت نساجی و پوشاک با کارگزاران تجاری بر اهمیت شبکه‌سازی داخلی و بین‌المللی در راستای ارتقای جایگاه این صنعت مهم تاکید شد.

به گزارش می‌متالز، مرکز نوآوری و شتاب دهی صادرات ایران در نشستی با حضور فعالان صنعت نساجی و پوشاک با کارگزاران تجاری بر لزوم شبکه‌سازی و جریان‌سازی‌های داخلی و بین‌المللی با مشارکت موثر کلیه ذی‌نفعان تاکید شد.

در این نشست نمایندگان جامعه متخصصان نساجی ایران، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و جمعی از تسهیل‏‌گران کسب‌وکار، نهاد‏های سیاست‌گذار، اتاق‏‌های مشترک، نمایندگان تشکل‌های بین‌المللی و بروکر‌های تجاری حضور داشتند و بر لزوم شبکه‌سازی بین خود در راستای ارتقای جایگاه صنعت نساجی کشور تاکید کردند.

مهدی اقتصادی، رئیس مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران، در این جلسه صنعت نساجی را جزو ۱۱ صنعت استراتژیک کشور که رتبه‌ی سوم را به خود اختصاص داده، توصیف کرد و گفت: معضل بزرگ این صنعت، قاچاق، نبود حمایت از صادرکنندگان و همچنین نبود قوانین مناسب و ریل‌گذاری درست در چهل سال گذشته که دلیل اصلی آن بی‌توجهی به اصل مدیریت است.

او بی‌اعتمادی مصرف‌کننده ایرانی به صنعت نساجی بومی کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: این صنعت موقعیت اشتغال‌زایی بالایی دارد و از مزیت رقابتی خوبی در منطقه برخوردار است. هرچند مورد اعتماد مصرف‌کنندگان داخلی نیست؛ بنابراین باید در گام نخست برای جلب اعتماد مردم برنامه‌ریزی کند.

بر اساس اظهارات اقتصادی، مرکز نوآوری و شتاب دهی صادرات اتاق ایران این آمادگی را دارد تا جلسات و همایش‌هایی را که جنبه حاکمیتی و یا سیاسی دارند با دعوت از متولیان امر برگزار کرده و جلب حمایت دولت از صنایع مختلف در کشور را پیگیری کند.

رئیس مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران همچنین نقش تبلیغات در حوزه پوشاک را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: انسجام بین فعالان صنعت، برگزاری نمایشگاه‌های برون‌مرزی و تمرکز بر اصل ارتقای کیفیت تولیدات موجب می‌شود زمینه حمایت از صنعت نساجی مهیا شود.

منبع: اخبار اتاق ایران

عناوین برگزیده