تاریخ: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۸
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۲۴۰۲۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واردات ۱۰ میلیون تن کالا‌های اساسی از ابتدای ۱۴۰۰

‌می‌متالز - معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران میزان خرید و تامین کالا‌های اساسی کشور طی هشت ماه گذشته را بالغ بر ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، امیر طالبی ضمن اشاره و مقایسه تامین کالا‌های اساسی کشور در ۸ ماهه‌ی سال جاری نسبت چند سال گذشته گفت: باوجود شرایط موجود، تحریم‌ها و مشکلات پیش رو توانستیم با فعالیت‌های گسترده بالغ بر ۱۰ میلیون و۳۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی و مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

طالبی وسعت و حجم فعالیت استان‌های بندری در سالجاری را قابل تقدیر دانست و افزود: تامین کالا‌های اساسی در ۶ ماهه اول سال در شرایط سخت و حساس کشور به بهترین وجه انجام گرفت و ادامه یافت.

وی میزان تخلیه‌ی کالا‌های اساسی را در این مدت ۶ میلیون تن اعلام و اظهار کرد: این مقدار کالای اساسی توسط ۲۸۱ کشتی وارد بنادر کشور شده است که میزان تخلیه کالا، حجم وسیع فعالیت همکاران ما در بنادر کشور را نشان می‌دهد.

طالبی در خصوص تامین ارز مورد نیاز برای خرید کالا‌های اساسی را ۲ میلیارد و ۲۷۹ میلیون یورو دانست و افزود: ما برای تامین ارز نیز با مشکلات فراوانی روبرو بوده ایم که خوشبختانه ارز مورد نیاز به موقع تامین و پرداخت شد.

معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به ۵ محور اصلی فعالیت بازرگانی خارجی، گفت: فرآیند ترخیص کالا در بنادر، نظارت دقیق بر واردات کالا با تقویت ارتباط سیستمی بین ستادو بنادر، ارتباط مستمر با دستگاه‌های متولی از جمله دستگاه‌های نظارتی، تسویه‌ی به موقع تعهدات ارزی که در تامین به موقع کالا موثر است و آموزش نیروی‌های انسانی شاغل در بنادر از مهمترین فعالیت‌های بازرگانی خارجی شرکت است.

وی در خصوص تقویت سامانه‌های ارتباط‌ی بین ستاد و بنادر تاکید و اظهار امیدواری کرد: تا با تقویت سامانه‌ها فرآیند نظارت بر واردات افزایش یابد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده