تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۲۴۱۴۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برخی کالا‌های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی احتکار می‌شد

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: پرونده‌های متعددی در این کمیسیون درباره اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وجود دارد که برخی از آن‌ها به قوه قضائیه ارسال شده و تعدادی دستگیر و با آنان برخورد شده است.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان این مطلب ​افزود: افرادی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت کرده اند، اما کالا وارد نکرده اند و برخی با جعل اسناد گمرک اعلام کرده اند واردات انجام داده و کالا‌ها را توزیع کرده اند.

وی گفت: برخی کالا‌های وارداتی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نیز احتکار می‌شد و پس از گران شدن آن را در بازار توزیع می‌کردند و بخشی از کالا‌های وارداتی با ارز ترجیحی نیز گم شده است.

پژمان فر ادامه داد: بر اساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره واردات نهاده‌های دامی با ارز ترجیحی، مشخص شد آنچه که از گمرک ترخیص می‌شده به دست مصرف کننده نمی‌رسید و قسمتی از آن گم شده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که فاصله بین قیمت کالا با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی با قیمت کالا در بازار آزاد زیاد است جریان فساد در آن ایجاد می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: برخی از پرونده‌ها نیز نشان می‌دهد در مواردی واردات با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بیش از نیاز کشور بود و این کالا‌ها به صورت آزاد در بازار توزیع شده است.
وی اظهار داشت: ذرت، جو و سویایی که اکنون در بازار آزاد توزیع می‌شود با ارز ترجیحی وارد شده است.
وی اضافه کرد: دو و نیم میلیون تن آرد صنعتی و ۳۵ درصد از روغن مصرفی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور شد صادر شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده