تاریخ: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۴۰۳۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استقبال نمایندگان مجلس از لایحه بودجه؛

کاهش مالیات بر تولید به نفع بازار سرمایه است

‌می‌متالز - کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید می‌تواند به نفع تولید کشور و بازار سرمایه باشد، زیرا یکی از شاخص‌های مجلس این است که بیشترین حمایت را از تولید داشته باشد و مانع دلالی و سفته بازی و خدمات غیرمولد در کشور شود.

به گزارش می‌متالز، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دراین‌باره گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ توجه خوبی به بازار سرمایه شده و چشم انداز بازار سرمایه از دریچه بودجه مثبت ارزیابی می‌شود و کاهش ۵ درصدی مالیات یکی از نقاط قوت بودجه ۱۴۰۱ است که می‌تواند به رشد و تقاضای فعالیت تولیدی کمک کند و مانع دلالی و سفته بازی و خدمات غیرمولد در کشور شود.

علی بابایی در ادامه افزود: واریز منابع مستقل به صندوق تثبیت بازار در لایحه بودجه ۱۴۰۱ یکی از بهترین اتفاق‌های بودجه است، واریز منابع به این صندوق یکی از حلقه‌های مفقوده و چندین ساله بوده که می‌تواند بهترین حمایت را از بازار سرمایه و سهامداران داشته باشد.

وی در ادامه افزود: استفاده از صندوق تثبیت در بازار سرمایه کار بسیار خوبی است و استفاده از منابع این صندوق نقاط مثبتی را به همراه دارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در ادامه درباره برخی ابعاد لایحه بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد: هنوز ابعاد مختلف برخی قضایا در بودجه ۱۴۰۱ برای نمایندگان مشخص نیست.

وی ادامه داد: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تمام متغیر‌ها نسبت به چند سال گذشته، تغییر می‌کند و با توجه به اینکه روند توسعه اقتصادی کشور به ویژه بازار سرمایه ارتباط تنگاتنگی با بازار ارز دارد، جزئیات این بند باید برای مجلس ملموس و قابل تحلیل شود.

بابایی در پایان خاطر نشان کرد: قضاوت قبل از بررسی لایحه زود است و به نظر می‌رسد پیدایش و ظهور هشدار‌هایی در بودجه ۱۴۰۱ به نفع بازار و یا بر علیه بازار سرمایه نیاز به بررسی بیشتر دارد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده