تاریخ: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۲۴۰۳۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با لایحه بودجه ۱۴۰۱؛

امید برای رونق بازار سرمایه افزایش یافت

‌می‌متالز - در لایحه بودجه ۱۴۰۱ توجه خاصی به حمایت از بازار سرمایه شده است به طوری که می‌توان امیدوار بود این بازار در سال‌های اینده با رشد و رونق خوبی مواجه باشد.

به گزارش می‌متالز، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ که طی روز‌های اخیر تقدیم مجلس و نمایندگان شد دارای نقاط قوت و ضعف‌هایی است، گفت: با حضور پور محمدی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، جلسه‌ای درباره بررسی نقاط قوت و ضعف بودجه ۱۴۰۱ برگزار و پیشنهاد‌ها و راهکار‌هایی در این زمینه ارائه شد.

غلامحسین کرمی افزود: در این جلسه مقرر شد، جلسه‌ای بعد از تعطیلات یک هفته‌ای نمایندگان برگزار و بررسی‌های نهایی درباره بودجه انجام و سپس تقدیم کمیسیون تلفیق شود تا اشکال‌های موجود بررسی و رفع شود.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از نقاط قوت لایحه بودجه ۱۴۰۱، کاهش فروش اوراق توسط دولت و استقراض از بانک مرکزی بوده است و در این لایحه بر استفاده از توانمندی داخلی تولیدات و تقویت بخش تولید در کشور بسیار تاکید شده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان درمجلس گفت: در این لایحه، مالیاتی که از مشاغل پر درآمد دریافت می‌شود در حوزه تولید و نیاز‌های اصلی مردم هزینه خواهد شد و خروجی این موضوع بر بازار سرمایه موثر بوده و به رونق بازار و به چرخه اقتصادی کشور نیز کمک خواهد کرد.

کرمی ادامه داد: با توجه به تعریف جدیدی که از فروش نفت شده است می‌توان به اتفاقات خوب در اقتصاد کشور امیدوار بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم باید بررسی‌های بیشتری صورت گیرد و این موضوع شاید تورم ۷ تا ۸ درصدی را در کشور ایجاد کند که امیدواریم با نظارت خوب در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و نقشی که می‌تواند در تولید کشور داشته باشد، واسطه‌ها حذف و اثر ملموس آن بر اقتصاد کشور مشاهده شود.

وی درباره کسری بودجه و یا کاهش آن در سال آتی گفت: منابع درآمدی در این لایحه به شکلی تعریف شده که امیدواریم شاهد کاهش کسری بودجه در کشور نباشیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده