تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۷
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۴۰۴۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش سرمایه ۴ شرکت بورسی

‌می‌متالز - چهار شرکت بورسی در ارتباط با مراحل افزایش سرمایه شرکت خود اطلاع رسانی کردند. این افزایش سرمایه بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده صورت گرفت.

به گزارش می‌متالز، طی روز‌های گذشته چهار شرکت بورسی در ارتباط با مراحل افزایش سرمایه شرکت خود اطلاع رسانی کردند. شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) در یک اطلاعیه از ثبت نهایی افزایش سرمایه این شرکت خبر داد.

این افزایش سرمایه بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۰۳/ ۰۹/ ۱۴۰۰ صورت گرفت که طبق آن مقرر شد سرمایۀ شرکت از مبلغ ۷۰‌میلیارد ریال به مبلغ ۶۷۳‌میلیارد ریال (از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها) افزایش یابد. در اطلاعیه دیگری بیمه سرمد (وسرمد) در ارتباط با «اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه» این شرکت اطلاع رسانی کرد. بر اساس ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌ها، بعد از اینکه هیات‌مدیره گزارش توجیهی خود را مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت ارائه کرد، نوبت به بررسی حسابرس و بازرس قانونی شرکت می‌رسد.

حسابرس بیشتر به مبانی عقلانی و امکانات شرکت برای افزایش سرمایه می‌پردازد. در اطلاعیه بیمه سرمد، موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر به عنوان حسابرس اعلام کرده است: «بر اساس رسیدگی به شواهد پشتوانه مفروضات و با فرض تحقق رویداد‌های پیش‌بینی شده توسط هیات‌مدیره این موسسه به مواردی برخورد نکرده است که متقاعد شود مفروضات مزبور مبنای معقولی را برای گزارش توجیهی فراهم نمی‌کند.»

گزارش توجیهی افزایش سرمایه بیمه سرمد در اردیبهشت امسال توسط هیات‌مدیره این شرکت منتشر شد. در این گزارش بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۲۵۰۰‌میلیارد ریال به ۷۵۰۰‌میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران، سود انباشته، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور حفظ و افزایش نسبت توانگری شرکت و افزایش سهم نگهداری در جذب پرتفو‌های جدید و ثروت‌سازی برای سهامداران شرکت و شروع فعالیت قبولی اتکایی تاکید شده است.

خوراک دام پارس (غدام) شرکت دیگری است که در فرآیند افزایش سرمایه خود در مرحله اظهارنظر حسابرس قرار دارد. گزارش توجیهی افزایش سرمایه هیات‌مدیره این شرکت از مبلغ ۶۰‌میلیارد ریال به مبلغ ۱۶۰‌میلیارد ریال در شهریور ماه امسال ارائه شده بود. گفته شده این افزایش سرمایه از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی صورت خواهد گرفت.

صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت معادن منگنز ایران (کمنگنز) یکی دیگر از موضوعات اخیر شرکت‌های بورسی در ارتباط با افزایش سرمایه بود که در وب‌سایت کدال منتشر شده است.

در اطلاعیه این شرکت آمده است: «در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت معادن منگنز ایران (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده است. مبلغ این افزایش سرمایه یک‌هزار و ۲۷۷‌میلیارد تومان عنوان شده که قرار است از محل مطالبات حال شده سهامداران، آورده نقدی و همین‌طور سود انباشته شرکت تامین شود. سرمایه کنونی «کمنگنز» ۲۰۲‌میلیارد ریال است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده