تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۴۸۰۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پیامد اجرای برنامه افزایش سرمایه ۶۳۱ درصدی شرکت؛

۱۹ درصد رشد قیمت سهام "کمنگنز" در ۱۴ روز معاملاتی

‌می‌متالز - ارزش سهام شرکت معادن منگنز ایران در ۱۴ روز معاملاتی در دی ماه امسال از مبلغ ۵۸ هزار و ۲۷۰ ریال به ۱۰ هزار و ۱۸۰ ریال رسیده است که می‌توان گفت این شرکت با احتساب میزان افزایش سرمایه، حدود ۱۹ درصد بازدهی مثبت را در این ماه از آن سهامدارانش کرده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت معادن منگنز ایران از جمله شرکت‌هایی است که در جریان معاملات دی ماه امسال بازار سرمایه با وجود تداوم روند فرسایشی معاملات، بازدهی مثبت را برای سهامدارانش به ارمغان آورده است.

این مجموعه که پس از اجرای برنامه افزایش سرمایه ۶۳۱ درصدی رشد قیمت حدود ۱۹ درصد را در ماه گذشته تجربه کرده است، همچنان در کانون توجه سهامداران قرار دارد و صف تقاضا برای خرید سهام این مجموعه در معاملات بهمن ماه جاری نیز برقرار است.

بر اساس این گزارش، شرکت معادن منگنز ایران به تازگی سرمایه خود را با اجرای برنامه افزایش سرمایه به مبلغ یک هزار و ۲۷۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال معادل ۶۳۱ درصد از مبلغ ۲۰۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال ارتقا داده است. این برنامه با هدف اجرای طرح‌های توسعه‌ای از منابعی همچون مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و نیز سود انباشته به اجرا درآمده است.


روند معاملات


بر اساس این گزارش، ارزش سهام شرکت معادن منگنز ایران در ۱۴ روز معاملاتی در دی ماه امسال از مبلغ ۵۸ هزار و ۲۷۰ ریال به ۱۰ هزار و ۱۸۰ ریال رسیده است که می‌توان گفت این شرکت با احتساب میزان افزایش سرمایه، حدود ۱۹ درصد بازدهی مثبت را در این ماه از آن سهامدارانش کرده است.

۱۹ درصد رشد قیمت سهام

گفتنی است، تعداد ۴۴ میلیون و ۶۸۷ هزار سهم شرکت به ارزش ۵۹۰ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال در شش هزار و ۵۵۰ دفعه میان اهالی بازار سرمایه جا به جا شده است. همچنین میانگین ارزش روز سهام شرکت بالغ بر ۱۲ هزار و ۹۲۱ میلیارد ریال ثبت شده است.

۱۹ درصد رشد قیمت سهام

عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰.۱۰.۳۰


بررسی گزارش فعالیت دی ماه امسال شرکت معادن منگنز ایران که تنها محصول سنگ منگنز دانه بندی شده را در سبد محصولات تولیدی خود دارد، نشان می‌دهد که این مجموعه در دوره مورد اشاره تعداد هشت هزار و ۴۰۰ تن محصول تولید کرده است و هشت هزار و ۶۱۴ تن از تولیداتش را به نرخ ۴۴ میلیون ریال به ازای هر تن فروخته است. بر این اساس، "کمنگنز" در ماه گذشته حود ۳۷۹ میلیارد ریال درآمد به دست آورده است.

همانطور که از جدول زیر مشخص است، درآمد فروش این شرکت در دی ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن حدود شش درصد افزایش یافته است که این امر از افزایش نرخ فروش محصولات از مبلغ ۳۶ میلیون و ۹۶۲ هزار ریال به ازای هر تن به حدود ۴۴ میلیون ریال به ازای هر تن نشات می‌گیرد. در عین حال، مقدار تولید و نیز فروش محصولات شرکت در دوره مورد بررسی با افت مواجه شده است.

۱۹ درصد رشد قیمت سهام


دوره عملکرد از ابتدای سال مالی جاری تا تاریخ ۱۴۰۰.۱۰.۳۰


در پایان این گزارش می‌افزاید، شرکت معادن منگنز ایران از ابتدای سال مالی جاری تا پایان ماه گذشته تعداد ۷۹ هزار و ۸۵۰ تن محصول تولید کرده است و حدود ۸۲ هزار تن از تولیداتش را به قیمت ۳۴ میلیون ریال به ازای هر تن و به ارزش بیش از دو هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال در بازار‌های داخلی عرضه کرده است.

۱۹ درصد رشد قیمت سهام

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده