تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۴۰۴۶۱
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

تشکیل کمیته اقتصاد دیجیتال با حضور ۲ معاون رییس‌جمهوری و ۴ وزیر

‌می‌متالز - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کمیته اقتصاد دیجیتال در دولت با حضور ۲ معاون رییس جمهوری و چهار وزیر تشکیل خواهد شد تا سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد کشور به ۱۰ درصد برسد.

به گزارش می‌متالز، «عیسی زارع‌پور» با تاکید بر اینکه شبکه ملی اطلاعات باید با تلاش همه دستگاه‌های دولتی به نتیجه برسد و تحقق پیدا کند، درباره سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد کل کشور افزود: توسعه اقتصاد دیجیتال می‌تواند مشکل اشتغال را تا حدودی حل کند.

وی بیان‌داشت: برای تحقق این مهم، پیشنهاد راه‌اندازی یک کارگروه ویژه با اختیارات ویژه در دولت مطرح شد و این هفته بررسی آن تمام می‌شود و آن را اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه‌داد: برای تحقق شبکه ملی اطلاعات در کشور ساز و کار جدیدی در وزارت ارتباطات پیش‌بینی کرده‌ایم، همه سازمان‌های وزارت ارتباطات پای کار آمده اند و وظیفه دارند تا به تکالیف خود در این زمینه عمل کنند.

زارع پور تاکید کرد: سند بالادستی ما که در شورای عالی فضای مجازی تدوین شده بر تحقق شبکه ملی اطلاعات تاکید کرده است. برای تحقق این طرح کلان، یک شورای راهبری شبکه ملی اطلاعات راه اندازی کرده ایم که من مسوول آن هستم. ما هر هفته دوشنبه صبح در این خصوص جلسه داریم و بیش از ۱۰۰ پروژه ریز و درشت مشخص شده و تحقق آن‌ها به شکل هفتگی بررسی می‌شود.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده