تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۴۰۶۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اعلام کرد:

برنامه سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد تومانی ایمیدرو برای توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه خلیج فارس

‌می‌متالز - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از برنامه سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد تومانی ایمیدرو به منظور تامین زیرساخت‌های سایت توسعه منطقه ویژه خلیج فارس طی ۵ سال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حسن خلج طهرانی افزود: در راستای رسالت اصلی منطقه ویژه خلیج فارس، زیربنا‌های لازم به منظور جذب سرمایه‌گذاران را با تامین مالی ایمیدرو در دستور کار قرار داده ایم.

وی گفت: برآورد اولیه طرح در خصوص ایجاد زیر بنا‌های احداث معابر، کانال‌های هدایت سیلاب، آبرسانی، برق‌رسانی و گازرسانی در حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شد که در یک دوره زمانی ۵ ساله برنامه‌ریزی شده است و به ثمر خواهد نشست.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس افزود: اکنون برنامه‌ریزی فوق به ایمیدرو ارایه شده است و به دنبال جذب منابع) از سال جاری) هستیم تا پروژه‌های سایت توسعه در بخش‌های آب و برق و گاز و زیربنا‌های معابر و کانال‌های سیلاب را اجرایی کنیم.

خلج طهرانی افزود: مهم‌ترین عامل برای ورود سرمایه گذار جدید در منطقه، تامین زیرساخت‌ها است. به طور حتم تکمیل زیربناها، تضمین کننده سرمایه گذاری است که خوشبختانه نگاه ایمیدرو و منطقه ویژه خلیج فارس در تحقق این هدف، توسعه‌ای است.

وی با بیان اینکه در کنار توسعه زیرساخت‌ها در منطقه، انعقاد قرارداد‌های سرمایه گذاری در حال انجام است، گفت: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس دارای مزایای متعدد برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان است و تسهیلات ویژه‌ای را برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است.

خلج طهرانی اعلام کرد: با توسعه زیرساخت‌ها در منطقه، جذب سرمایه گذار سرعت گرفته است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده