تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۳۶۳
کد خبر: ۲۲۶۰۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد:

فراهم سازی ۳ بستر اصلی جذب سرمایه گذاری در منطقه ویژه خلیج فارس

‌می‌متالز - مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: این منطقه ۳ بستر اصلی جذب سرمایه‎ گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی را برای متقاضیان فراهم کرده است.

به گزارش می‌متالز، حسن خلج طهرانی با بیان این مطلب اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس طی سال‌های اخیر، با هدف استفاده بهینه از ظرفیت توسعه‌ای این منطقه، اقدام به بسترسازی لازم برای جذب سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی کرد.

وی ادامه داد: بهبود زیر ساخت‎ها (آب، گاز، برق و فراهم کردن زمین‎)، تسهیل فضای کسب و کار و کاهش بروکراسی اداری و اعطای تسهیلات بانکی به بخش تولید، از جمله عوامل جذب سرمایه گذاری در این منطقه است.

افزایش جذب ۳ برابری سرمایه گذاری

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اشاره به افزایش جذب ۳ برابری سرمایه گذاری در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ گفت: افزایش نقدینگی در کشور و هدایت بخشی از نقدینگی به بخش تولید، پایین بودن هزینه‎‌های نیروی انسانی و افزایش نرخ ارز از طریق افزایش درآمد‌های صادراتی، سبب افزایش تقاضای سرمایه ‎گذاری در سال گذشته شد.

وی افزود: به طوری که در سال گذشته، ۹ قرارداد سرمایه‎ گذاری منعقد و طی ۳ ماهه امسال نیز ۸ قرار داد منعقد شده است. طبق اظهار نظر سرمایه‎ گذاران، با تکمیل طرح‎‌های اجرا شده طی ۱۶ ماهه اخیر، میزان سرمایه گذاری‌ها به ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و اشتغال‎زایی به حدود ۱۷۰۰ نفر می‌رسد.

خلج طهرانی بیان داشت: با رفع موانع سرمایه گذاری، پیش بینی می‌شود حجم سرمایه گذاری در سال جاری افزایش یابد. موضوع انتقال تکنولوژی و دانش فنی نیز به عنوان یکی از پیامد‌های مثبت سرمایه‎ گذاری در منطقه مذکور، منجر به افزایش درآمدزایی می‌شود.

وی افزود: توسعه فعالیت‌های صنعتی در منطقه طی سال‌های اخیر، باعث افزایش اشتغال جوانان بومی شده است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده