تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۴۰۷۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس مدعی طراح عرضه اوراق تبعی در بورس:

طرح استیضاح خاندوزی به دلیل زیان ۵۵ میلیون سهامدار و بازار ارز شروع شد

‌می‌متالز - نماینده مجلس و مدعی پیشنهاد دهنده عرضه اوراق تبعی در بورس با اعلام زیان ۵۵ میلیون سهامدار از طرح استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل وضعیت دلار و سهام خبر داد.

به گزارش می‌متالز، کاظم موسوی با اشاره ادعای اینکه شخصا پیشنهاد ارائه اوراق تبعی در بورس را با هدف جلوگیری از سوخت شدن همه سرمایه‌های مردم را داده درباره وضعیت بورس، سکه و دلار به رویداد۲۴ گفت: نوسانات دلار برای مردم زجرآور شده و باید از احسان خاندوزی وزیر اقتصاد پرسید چرا کار به این نقطه رسیده است؟ قیمت ارز و وضعیت بورس تحت مدیریت دولت است و باید وضعیت فعلی برای مردم شفاف شود.

وی ادامه داد: ۵۵ میلیون ایرانی معادل دو سوم جمعیت ایران در بورس حضور دارند و همگی هم متضرر شدند. به طور مثال، سرمایه یک میلیارد تومانی یک سهامدار به ۲۰۰ میلیون رسیده که اتفاقی بسیار بد و جای نگرانی دارد.

این نماینده مجلس افزود: اگر دولت هنوز نتوانسته زیرساخت‌های اقتصادی و بورس را سر و سامان دهد چرا برای سرمایه‌گذاری مردم را دعوت می‌کند؟ وزارت اقتصاد هم نقشه راه ندارد و حتی وضع نسبت به گذشته خراب‌تر هم شده است.

موسوی وی در پاسخ به اینکه مجلس تا کی می‌خواهد با وزیر اقتصاد مسامحه کند؟ توضیح داد: ۵۰ نماینده طرح سوال از خاندوزی که در حد استیضاح است را امضا کردند. وزیر باید در کمیسیون جوابگوی سوالات نمایندگان باشد و اگر نمایندگان قانع نشدند که حتماً یکی از آن‌ها خواهم بود باید در صحن مجلس توضیح دهد تا مردم هم بشنوند. پیش‌بینی می‌شود به بررسی لایحه بودجه این موضوع کمی عقب بیفتد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده