تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۸
بازدید: ۱۳۱۵
کد خبر: ۲۴۰۷۴۰
سرویس خبر : اجتماعی
رئیس مرکز سرمایه انسانی و سازمانی وزارت صمت اعلام کرد:

چابک سازی و یکپارچه سازی با باز طراحی سازمانی وزارت صمت/ توجه به ورود نخبگان و ارزیابی‌های عملکردی در ساختار جدید

‌می‌متالز - رئیس مرکز سرمایه انسانی و سازمانی وزارت صمت با اشاره به استقرار ساختار سازمانی جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بازطراحی سازمانی در وزارت صمت سبب چابک سازی و یکپارچه سازی سازمانی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا زین الدینی در دومین نشست هم اندیشی معاونت سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با معاونان توسعه منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی با بیان این مطلب، افزود: در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت با روی کار آمدن وزیر جدید در دولت سیزدهم بحث اصلاح ساختاری و بازطراحی سازمانی در دستور کار قرار گرفته است.

ایجاد مرکز سرمایه انسانی و سازمانی در وزارت صمت

وی با بیان اینکه در ساختار جدید معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌ها حذف شده است، گفت: در ساختار باز طراحی شده به جای معاونت توسعه مدیریت و منابع، مرکزی تحت عنوان مرکز سرمایه انسانی و سازمانی به وجود آمده است.

حذف مدیریت‌های میانی در سیستم‌های مدیریتی جدید دنیا برای چابک سازی سازمانی

رئیس مرکز سرمایه انسانی و سازمانی وزارت صمت در خصوص تجربه بازطراحی سازمانی در دیگر کشورها، ادامه داد: با حضور فناوری‌های نوین اطلاعاتی، مدیریت‌های میانی در سیستم‌های مدیریتی جدید دنیا نیز حذف می‌شوند تا چابک سازی و یکپارچه سازی بیش از گذشته اتفاق بیفتد.

توجه به بخش‌هایی از تولید که متولی نداشتند در بازطراحی جدید وزارت صمت

زین الدینی در خصوص ساختار جدید وزارت صمت نیز، گفت: در برخی از بخش‌های تولید متولی نداشتیم که در ساختار جدید به چنین بخش‌هایی بیش از پیش توجه شده است.

وی همچنین بیان کرد: به عنوان نمونه دفاتری تحت عنوان دفتر صنایع ورزشی و خلاق و دفتر صنایع هوایی به وجود آمده است، که می‌توانند منشا اتفاقات خوبی در آینده باشند.

رئیس مرکز سرمایه انسانی و سازمانی وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب‌های ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن در سال ۱۳۹۰ اضافه کرد: یکی از چالش‌های بوجود آمده انباشت نیرو‌های انسانی بوده است و تعداد زیاد نیرو‌های کمی سبب کاهش تعداد نیرو‌های کیفی شده است.

توجه به ورود نخبگان و ارزیابی‌های عملکردی در ساختار جدید

زین الدینی با بیان اینکه بازطراحی ساختار وزارت صمت با کمک مشاوران و اساتیدی از دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: با بازطراحی سازمانی در وزارت صمت موضوعاتی از قبیل ورود نخبگان و ارزیابی‌های عملکردی بیش از گذشته مد نظر قرار خواهد گرفت.

گفتنی است دومین نشست هم اندیشی معاونت سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با معاونان توسعه منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی امروز یکشنبه به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده