تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۸
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۴۶۳۲۵
سرویس خبر : اجتماعی
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در جشن میلاد کوثر ولایت ویژه بانوان و خانواده تاکید کرد:

ضرورت شناخت جایگاه حضرت زهرا (س) به عنوان الگویی برای جامعه

‌می‌متالز - قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در جشن میلاد کوثر ولایت ویژه بانوان و خانواده (وزارت صمت) بر شناخت جایگاه و ویژگی‌های اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگویی برای جامعه تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، محمد صادق مفتح در جشن میلاد کوثر ولایت ویژه بانوان و خانواده (وزارت صمت) با بیان این مطلب، افزود: مادر پناهگاه فرزند است و دختر پیغمبر، حضرت فاطمه زهرا (س) این جایگاه را برای پیامبر به عنوان گل سرسبد منشأ خلقت دارند.

وی همچنین تصریح کرد: حضرت رسول اکرم (ص) از فاطمه زهرا (س) به عنوان ام ابی‌ها یاد می‌کنند که به دلیل همین جایگاه والا و برجسته در نگاه پیامبر اسلام (ص) می‌باشد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با اشاره به حدیث کسا، گفت: در نگاه ملائک حضرت فاطمه زهرا (س) شناخته‌تر شده از حضرت رسول (س) است.

مفتح با بیان فراز‌هایی از مباحث علامه طباطبایی، بیان کرد: مقام حضرت زهرا (س) هم مانند مزار ایشان ناشناخته است و به قول علامه طباطبایی مقام حضرت زهرا (س) حتی در میان شیعیان نیز ناشناخته مانده است.

وی با تاکید بر ضرورت شناخت جایگاه حضرت زهرا (س)، این گوهر شیعه به عنوان الگویی برای جامعه، گفت: امیدوارم خداوند توفیق رهروی این گوهر‌های مکتب شیعه را به ما عنایت فرماید.

سامانه استعدادیابی کارکنان وزارت صمت راه اندازی شد

رئیس مرکز سرمایه انسانی و سازمانی وزارت صمت نیز در این مراسم از راه اندازی سامانه استعدادیابی کارکنان این وزارتخانه خبر داد و گفت: بانوان شاغل در وزارت صمت از ظرفیت‌های این سامانه برای معرفی توانمندی‌های خود استفاده نمایند.

محمدرضا زین الدینی، افزود: بانوان شاغل در وزارت صنعت، معدن و تجارت استعداد‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالا و حائز اهمیتی دارند که با ثبت نام در این سامانه زمینه ظهور و بروز و به‌کارگیری این ظرفیت‌ها را فراهم نمایند.

وی با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام، روایات و احادیث دینی در خصوص بانوان و نقش و جایگاه آن‌ها در جامعه، تصریح کرد: حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) فرموده بودند که جامعه به حرکت در نمی‌آید مگر اینکه زنان، جامعه را جلو ببرند.

تمسک به الگو‌های شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) برای زنان و مردان جامعه

رئیس مرکز سرمایه انسانی و سازمانی وزارت صمت با تاکید بر توجه به الگو‌های شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) برای زنان و مردان جامعه، بیان کرد: ترجیح زندگی ساده بر زندگی تجملی، رضای رسول‌خدا و تحکیم بنیان خانواده از ویژگی‌های تربیتی حضرت زهرا (س) می‌باشد.

زنان، رکن اساسی در استحکام و رشد خانواده به عنوان سلول اجتماع هستند

زین الدینی از خانواده به عنوان سلول‌های اجتماع یاد کرد و گفت: فعال شدن سلول‌های اجتماع باعث ارتقا شاخص‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بین المللی خواهد شد و این مهم رخ نمی‌دهد مگر با تکیه بر رکن اساسی خانواده یعنی زن. زنان و مادران هستند که بنیان اجتماع را تربیت کرده و رشد می‌دهند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و مادران شهدا، بیان کرد: تمام تلاش خود را برای حرکت در راستای آرمان‌های والای شهدا انجام خواهم داد.

اجرای ابلاغیه ۲ روز دورکاری برای بانوان شاغل در وزارت صمت

رئیس مرکز سرمایه انسانی و سازمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه وزیر صمت بر موضوعات محیطی و رفاهی بانوان شاغل در وزارتخانه تاکید دارد، افزود: موضوع دورکاری بانوان شاغل در وزارت صمت تا سقف دو روز در هفته با نظر روسای واحد‌ها در حال اجرا می‌باشد و این موضوع منطبق با تصویبنامه سال ۸۹ قابل اجراست.

دانشنامه زنان فرهیخته وزارت صمت تدوین خواهد شد

مشاور زنان و امور خانواده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در جشن میلاد کوثر ولایت ویژه بانوان و خانواده (وزارت صمت)، از تدوین دانشنامه زنان فرهیخته وزارت صمت خبر داد.

فاطمه السادات حسینی افزود: می‌خواهیم با تدوین این دانشنامه زنان را به عنوان الگویی برای خانواده، مباحث شغلی و اجتماعی بیشتر از گذشته مطرح نماییم.

بانک جامع آماری بانوان وزارت صمت تهیه شد

وی همچنین با بیان اینکه برنامه‌های راهبردی بانوان وزارت صمت تدوین شده است، گفت: بانک جامع آماری بانوان وزارت صمت شامل کارکنان، صنعتگران و کارآفرینان تکمیل و شاخص‌های لازم تعریف گردید.

تاکید بر ارتقاء روحیه مطالبه‌گری زنان شاغل در وزارت صمت

مشاور زنان و امور خانواده وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با تاکید بر ارتقاء روحیه مطالبه‌گری زنان شاغل در وزارت صمت، تصریح کرد: فعال شدن حوزه دفتر امور زنان و خانواده نقطه عطفی در این راستا می‌باشد.

راه اندازی کلینیک‌های مشاوره زنان و خانواده در وزارت صمت

حسینی همچنین با بیان اینکه کلینیک‌های مشاوره زنان و خانواده در مجموعه وزارت صمت کار خود را شروع کرده است، ادامه داد: به دنبال ایجاد انگیزه و امنیت شغلی در کارکنان به خصوص بانوان هستیم و موضوع چکاب، غربالگری و پزشکی زنان در کنار موضوعات مرتبط با آموزش و تحکیم بنیان خانواده در دستور کار است.

ابلاغ ۲ روز دورکاری برای بانوان وزارت صمت

وی در ادامه با بیان اینکه خانه مدیران، شبکه سازی و ساماندهی مشاغل بانوان را بزودی راه اندازی خواهیم کرد، گفت: نمایشگاه دائمی حجاب و عفاف و دبیرخانه ویژه آن راه اندازی شده است و موضوع ۲ روز دورکاری برای بانوان وزارت صمت ابلاغ گردیده است.

مشاور زنان و امور خانواده وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با تاکید بر توجه به مهارت‌های حل مسئله زندگی و ارتباطات عاطفی برای تحکیم بنیان خانواده بیان کرد: زبان بین الملل زبان عمل است و قدرت، حرمت و محبت شاه کلیدی معجزه‌آسا در حل مسایل و تحکیم روابط می‌باشد.

گفتنی است جشن میلاد کوثر ولایت ویژه بانوان و خانواده با حضور قائم مقام وزیرصمت در امور بازرگانی، مشاور زنان و امور خانواده وزیر صمت، رییس مرکز سرمایه انسانی و سازمانی وزارت صمت، مدیر حوزه دفتر امور زنان و خانواده وزارت صمت، رییس مرکز مقاومت بسیج وزارتخانه و مشارکت بانوان شاغل در وزارتخانه، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده