تاریخ: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۷
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۳۳۶۹۷
سرویس خبر : اجتماعی

تاکید وزیر صمت بر حل مشکلات طرح‌های بازآفرینی

‌می‌متالز - وزیر صمت در نشست مشترک با رئیس سازمان بازرسی کل کشور از حل و فصل مشکلات و مسائل مرتبط در چارچوب طرح‌های در حال انجام بازآفرینی این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی امین با تاکید بر بازنگری اساسی در فرآیند صدور مجوز‌ها و باز طراحی فرآیند‌های اداری مرتبط با مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌ای ویژه برای بازطراحی فرآیند‌ها داریم که تمامی ابعاد سازمانی را پوشش خواهد داد.

وزیر صمت همچنین تصریح کرد: با اجرای طرح‌های تحولی بازآفرینی وزارت صمت، بسیاری از مسائل و چالش‌هایی که در جلسه به آن‌ها اشاره شد، در بازه زمانی تعیین شده حل و فصل خواهد شد.

فاطمی امین با اشاره به تعامل و هم افزایی خوب وزرای اقتصادی دولت سیزدهم، گفت: جلسات متناوب با رئیس‌جمهور داریم و فضا برای حل مسائل اساسی کشور بسیار مهیا است.

وی همچنین بر تعامل و هم افزایی میان دو مجموعه صمت و سازمان بازرسی برای تحقق اهداف نظارتی با نگاه پیشگیرانه تاکید کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز رویکرد‌های این سازمان را پیشگیرانه با نگاه آسیب‌شناسانه دانست و گفت: گلوگاه‌هایی که بستر تخلف را فراهم می‌آورند باید آسیب‌شناسی و رفع شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست که آسیب‌های مرتبط را با هدف اصلاح و پیشگیری شناسایی نمایند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور آگاهی‌بخشی و توجه دادن دستگاه اجرایی نسبت به ماموریت‌های قانونی خود را یکی دیگر از وظایف این سازمان دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی سرمایه‌های ملی هستند که باید از این سرمایه‌ها صیانت شود ضمن اینکه یکی از اقدامات صیانتی توجه مدیران به مأموریت‌هایشان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان یکی دیگر از رویکرد‌های سازمان بازرسی را توجه به مسائل اصلی دستگاه‌ها و اولویت‌بندی مسائل دانست و با بیان اینکه مردم انتظار ویژه‌ای از دولت جدید دارند، افزود: نظارت مستمر بر عوامل و تحقق اهداف مجموعه در کنار وظیفه برنامه‌ریزی و اجراء است.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود مدیران به وظایف نظارتی خود به گونه‌ای عمل کنند که نیاز به حضور و پیگیری دستگاه‌های نظارتی خارج از مجموعه نباشد، البته نظارت نه به معنای عدم اعتماد بلکه به معنای کمک کردن به مدیران برای انجام صحیح وظایف است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده