تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۱
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۲۴۰۷۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اختصاص ۲۳۸ میلیارد تومان تسهیلات جهت بهره مندی صنایع استان هرمزگان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان از تخصیص سهمیه ۲۳۸ میلیارد تومان تسهیلات بند "الف" تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور جهت بهره مندی بنگاه‌های صنعتی استان هرمزگان خبرداد.

به گزارش می‌متالز، خلیل قاسمی با اشاره به موضوع حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زایی گفت: واحد‌های صنعتی استان می‌توانند بر همین اساس نسبت به ثبت نام تسهیلات برنامه تولید واشتغال سال ۱۴۰۰ کشور از طریق سامانه بهین یاب - https://www.behinyab.ir در بانک‌های صنعت و معدن و توسعه تعاون هر چه سریعتراقدام کنند.

قاسمی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی تخصیص سهمیه استان هرمزگان از منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ افزود: اولویت اصلی برای پرداخت تسهیلات و تامین مالی برنامه‌های مرتبط به تکمیل ظرفیت‌های خالی واحد‌های تولیدی محصولات منتخب (افزایش راندمان تولید)، فعال سازی واحد‌های راکد، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، پیشران و گلوگاهی، نهضت ساخت داخل (جایگزینی واردات)، توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار و اصناف تولیدی می‌باشد.

وی با بیان اینکه میزان منابع در اختیار هر استان بر اساس سهم (درصد) استان از کل منابع ایجادی می‌باشد و با توجه به روند جذب در استان ها، قابل تغییر خواهد بود، عنوان کرد: ۷۰ درصد از منابع ایجاد شده برای بخش سرمایه در گردش و ۳۰ درصد از منابع نیز برای بخش سرمایه ثابت با نرخ سود بانکی یارانه دار خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد: متقاضیان سرمایه در گردش و سرمایه ثابت در مناطق کمتر برخوردار با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد و مناطق برخوردار با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد جهت استفاده از این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه بهین یاب نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند و یا جهت کسب اطلاع بیشتر به سازمان صمت استان هرمزگان مراجعه نمایند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده