تاریخ: ۰۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۲۴۲۲۴۱
سرویس خبر : صنایع کوچک
معاون وزیر صنعت:

۶۰ درصد واحد‌های راکد قابل بازگشت به چرخه تولید هستند

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بیش از ۶۰ درصد واحد‌های آسیب دیده یا راکد و تعطیل شده، قابل بازگشت به چرخه تولید هستند.

به گزارش می‌متالز، «علی رسولیان» سه شنبه شب افزود: در صورتی که واحد‌های آسیب دیده به چرخه تولید بر گردند، روند اشتغال و کسب و کار واحدی‌های تولیدی رونق خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر بازگشت واحد‌های صنعتی تعطیل شده به چرخه تولید تاکید کرد و گفت: در حال حاضر برخی واحد‌های تولیدی مشکل بانکی، حقوقی یا مالیاتی دارند و درصددیم با شناسایی این واحد‌ها مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم تا همچنان در چرخه تولید و اشتغال باقی بمانند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این برنامه درباره جزئیات طرح دو فوریتی مجلس برای حمایت از واحد‌های تولیدی گفت: تعطیلی واحد صنعتی به دلیل بدهی بدترین اقدام علیه بنگاه‌های اقتصادی است و باید از این کار جلوگیری شود و هدف این طرح هم همین است.

«عزت‌الله اکبری تالار پشتی» با بیان اینکه طرح دو فوریتی مجلس برای حمایت از واحد‌های تولیدی یکی از بهترین اقدامات مجلس یازدهم است، افزود: گاهی فعالان و بنگاه‌های اقتصادی به دلیل بدهی با مشکل مواجه هستند و گاهی روانه زندان می‌شوند که این رویکرد خوبی نیست.

اکبری تالارپشتی اظهار داشت: مجازات بنگاه‌های اقتصادی باید آخرین مرحله تنبیهی باشد و اگر هم جرم اقتصادی است، تنبیه آن هم باید اقتصادی باشد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضائیه با یکدیگر همراه هستند و باید با اجرای این طرح از تعطیلی کارخانه‌های فعال به دلیل بدهی مالی جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تنبیه بنگاه اقتصادی در این طرح به عهده قاضی گذاشته شده است؛ قاضی باید بتواند حکم جایگزین صادر کند.

اکبری تالارپشتی با اشاره به مزیت‌های طرح دو فوریتی مجلس برای حمایت از واحد‌های تولیدی بیان کرد: برای ترک فعل هم در طرح جدید مجازات دیده شده است، زیرا مدیری که عامل آسیب به بنگاه‌های اقتصادی و بی نظمی شده باید مجازات شود.

عضو هیات مدیره شهرک صنعتی شمس آباد تهران گفت: خیلی از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی قابل پیشگیری است و قانون باید با کسانی که باعث مشکلات زنجیره‌ای می‌شوند، برخورد کند.

«داوود نوده‌ فراهانی» افزود: بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط چابک هستند و از تحریم به اندازه فشار اقتصادی آسیب نمی‌بینند، ولی ستاد‌های تسهیل تولید و یا دستگاه‌های نظارتی نباید به راحتی با تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی موافقت کنند و برای رونق کسب و کار باید یک دستگاه اجرایی بر این امر نظارت کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حمایت از تولید، در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح حمایت از واحد‌های صنعتی و تولیدی موافقت کردند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده