تاریخ: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۴۰۳۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی:

پروژه‌های وزارت صمت بر اساس طرح آمایش ملی و استانی تعریف می‌شود

‌می‌متالز - احمد تشکینی پیش از ظهر پنجشنبه در آستانه سفر رئیس جمهور به استان یزد و در قالب دوازدهمین سفر استانی هیات دولت، وارد یزد شد و به همراه سیدعلی تقوی دستیار طرح آمایش، در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهید صدوقی، مورد استقبال رئیس و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، سفر رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در راستای تدوین سند آمایش استان صورت گرفت و به همینمنظور از چند واحد صنعتی از جمله صنایع لاستیک یزد، صنایع غذایی شیر رضا و چند واحد ریسندگی بازدید شد.

در این بازدیدها، ضمن گفتگو با کارآفرینان و سرمایه گذاران، مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی از نزدیک مورد بررسی قرارگرفت. تکمیلواحد‌های نیمه تمام و احیای واحد‌های راکد با هدف افزایش اشتغال، تولید و صادرات از اهداف طرح آمایش است و اخذ چنین اطلاعاتیدر تدوین نهایی سند آمایش هر استان، مورد استفاده قرار می‌گیرد

یکی از واحد‌هایی که مورد بازدید مسوول طرح آمایش قرار گرفت، صنایع لاستیک یزد است. این واحد با سرمایه ۱۱۶۰ میلیارد ریال وسرمایه در گردش آن ۲۳۵۰ میلیارد ریال و با ظرفیت اسمی سالانه ۴۶ هزار تن، انواع لاستیک رویی و تویی خودرو‌های سواری، مینیبوس، کامیون، موتورسیکلت، دوچرخه و فرقون تولید می‌کند.

احمد تشکینی، در بازدید از مجتمع لاستیک یزد با اشاره به اهمیت سند آمایش برای وزارت صمت اظهار داشت: همه فعالیت‌های اینوزارتخانه در راستای سند آمایش ملی و استانی انجام می‌شود و برنامه و بودجه نیز در این همین راستا بسته خواهد شد.

وی عنوان کرد: تلاش ما، برنامه ریزی نه تنها برای استان‌ها بلکه به تفکیک برای شهرستان‌های هر استان بر اساس سند آمایش است.

تشکینی عنوان کرد: برای اجرای برنامه‌های وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بر اساس سند آمایش ملی و استانی، با نمایندگان مجلسو روسای سازمان صمت در استان‌ها در ارتباط هستیم و از نظرات آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی عنوان کرد: در این راستا برای تمام نمایندگان مجلس نامه ارسال شده و نظرات، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های حوزه‌های انتخابی آن‌ها درخواست شده است.

وی افزود: در حوزه صنعت، به تفکیک شهرستان‌ها اقدام به احصاء پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه خواهیم کرد و بعد از اتمام این فاز، فاز دوم شامل تعریف پروژه‌ها بر اساس ظرفیت‌ها آغاز خواهد شد.

مسوول طرح آمایش وزارت صمت تصریح کرد: برنامه‌ریزی چند زیرمجموعه شامل طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت، فعالیت‌هایجدیدی که امکان رقابت‌پذیری در استان و شهرستان را دارند، احیا معادن، توسعه زیرساخت‌ها و شهرک‌های صنعتی در دستور کاراست.

واحد تولیدی سیرنگ یکی دیگر از واحد‌های بزرگ ریسندگی در یزد است که مورد بازدید رئیس موسسه مطالعات و پژوهش هایبازرگانی قرار گرفت. در این واحد تولیدی که سرمایه ثابت آن ۲۰۵۰۰۰۰ میلیون ریال و سرمایه در گردش آن ۴ هزار میلیون ریال است، محصولاتی از قبیل دوک مقوایی، نخ بی سی اف پلی پروپیلن، دوک پلاستیکی، نخ فیلامنتی پلی استر و ... تولید می‌شود.

تشکینی در ادامه سفر خود به استان یزد، همچنین از مجتمع غذایی شیررضا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کنجدی در یزدبازدید کرد. در این واحد تولیدی که ۱۰۴۰۲۵ میلیون ریال سرمایه گذاری ثابت انجام شده و ۹۹۳۱۳۷ میلیون ریال سرمایه در گردش دارد، محصولاتی از قبیل کره کنجد، کره پسته، کره بادام زمینی، انواع فرآورده‌های حجیم شده ذرت با پوشش شکلات و کاکائو، انواع فرآورده‌های غایی بر پایه کنجد و ارده و. تولید می‌شود. ظرفیت تولید این واحد سالانه بالغ بر ۱۵ هزار تن محصول بر پایه کنجد و ارده و انواعحلوا با مغز خشکبار و انواع سس است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده