به گزارش میمتالز، شهاب جنابی در نشست هم اندیشی مدیران رسانههای کشور با وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این موضوع، افزود: رسانه از دیدگاه ما یک حوزه جانبی نیست بلکه جزو محتوای اصلی کار میباشد که نقش حائز اهمیتی دارد.
وی با تاکید بر اینکه هم افزایی با مجموعه رسانهای کشور برای پیشبرد اهداف تحولی در وزارت صنعت، معدن و تجارت یک ضرورت است، ادامه داد: باید از فرصتها به خصوص در این شرایط به نحو احسن استفاده کرد.
مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه به معرفی اجمالی پنج سطح برنامههای وزیر صمت پرداخت و گفت: سطح اول برنامههای فوریت دار مشتمل بر سه بخش تنظیم بازار، صادرات و رفع موانع تولید است.
جنابی اضافه کرد: سطح دوم نقشه راه میان مدت در قالب چند سبد پروژه تحولی است، ۳۶ پروژه در مجلس ارائه شده بود و با جمع بندیهای انجام شده اکنون ۹۰ پروژه فعال شده است.
وی در ادامه سطح سوم برنامههای تحولی را رشته فعالیتهایی مانند خودرو و لوازم خانگی و سطح چهارم آن را برنامههای استانی و شهرستانی دانست و گفت: در حوزه برنامههای استانی و شهرستانی برنامههای آمایشی هر شهرستان بر اساس سند آمایش با رویکرد اشتغال زایی تدوین میشود که از تمام ذینفعان، ارکان حکومتی و صاحب نظران در یک تعامل برای تدوین و اجرای برنامه استفاده میشود.
مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت همچنین سطح پنجم را برنامههای بین المللی معرفی کرد.
جنابی تصریح کرد: گزارش عملکرد اقدامات انجام شده برای تنویر افکار عمومی هر سه ماه یکبار به مردم و مجلس ارائه خواهد شد.
وی در پایان گفت: به آینده خوشبین هستم چرا که مجموعه وزارت صمت در چارچوب یک برنامه مدون تحولی میداند در کدام مسیر حرکت میکند.
گفتنی است در این نشست که در فضای صمیمی برگزار شد مدیران رسانهها به بیان مهمترین نقطه نظرات خود در حوزه مسائل مرتبط با صنعت، معدن و تجارت پرداختند.
منبع: شاتانیوز