تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۸
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۳۹۹۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صمت در شبکه خبر اعلام کرد:

شناسایی حدود ۱۳ هزار واحد تولیدی راکد و غیرفعال در کشور/ احیای حدود ۱۴۰۰ واحد غیرفعال به چرخه تولید در سال گذشته/ تقسیط بدهی‌های بیمه ای، بانکی و مالیاتی بنگاه‌های راکد با مصوبه سران قوا

‌می‌متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود ۱۳ هزار واحد تولیدی راکد و غیرفعال شناسایی شده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی نیازی در گفتگوی زنده تلفنی با برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" شبکه خبر با این مطلب، افزود: محیط فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، اختلافات مدیریتی، رقابت‌پذیر نبودن محصول تولید شده، کیفیت پایین محصول تولید شده برای عرضه به بازار از جمله دلایل غیرفعال شدن واحد‌های تولیدی است.

مقرارت دست‌وپا گیر دستگاه‌های اجرایی از عمده دلایل تعطیلی بنگاه هاست

وی در این باره اضافه کرد: همچنین مقرارت دست‌وپا گیر دستگاه‌های اجرایی از عمده مسائلی است که موجب تعطیلی و یا غیرفعال شدن بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.

احیای حدود ۱۴۰۰ واحد غیرفعال به چرخه تولید در سال گذشته

معاون طرح و برنامه وزارت صمت بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته سال گذشته حدود ۱۴۰۰ واحد غیرفعال احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند.

هدفگذاری برای بازگشت حدود ۲ هزار بنگاه به چرخه اقتصادی تا پایان سال

نیازی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است امسال حدود ۲ هزار بنگاه به چرخه اقتصادی بازگردند.

وی همچنین با بیان اینکه اقدامات مختلفی برای احیای یک واحد تولیدی باید انجام شود، گفت: چند موضوع زیرساختی وجود دارد که سال گذشته موفق شدیم مصوبه‌ای را از سران قوا دریافت نماییم تا برای احیای واحد‌های تولیدی بسترسازی لازم ایجاد گردد.

تقسیط بدهی‌های بیمه ای، بانکی و مالیاتی بنگاه‌های راکد با مصوبه سران قوا

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در این خصوص اضافه کرد: بدهی‌های انباشته ناشی از بانک، مالیات و بیمه گریبانگیر واحد‌های تولیدی راکد و تعطیل می‌باشد که بر اساس این مصوبه یک بنگاه برای احیا می‌تواند این بدهی‌ها را تقسیط نماید.

نیازی اضافه کرد: با استفاده از این مصوبه تعدادی از بنگاه‌های راکد و تعطیل خوشبختانه به چرخه تولید بازگشتند و مجدداً احیا شدند.

وی همچنین تصریح کرد: با بسترسازی مناسب، تامین نقدینگی و تامین مواد اولیه می‌توانیم تعداد واحد‌های راکد که به چرخه تولید بازمی‌گردند را بیشتر کنیم.

شناسایی موانع تولید بنگاه‌های راکد در کارگروه‌های استانی ستاد تسهیل

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اشاره به تصمیم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در هفته گذشته که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، افزود: استانداران باید با استفاده از ظرفیت کارگروه‌های استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نسبت به شناسایی موانع تولید بنگاه‌های راکد اقدام نمایند و در قالب برنامه احیا در آن کارگروه‌ها مصوب کنند.

مکلف شدن بانک‌ها به حذف عواملی که سبب عدم ورود بنگاه‌های راکد به چرخه تولید می‌شود

نیازی گفت: بانک‌ها نیز مکلف شدند تا موانعی که سبب عدم ورود بنگاه‌ها به چرخه تولید می‌شود را حذف نمایند تا با استفاده از برنامه احیا و تصویب برنامه در کارگروه استانی، زمینه بازگشت بنگاه به چرخه تولید فراهم گردد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده