تاریخ: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۷
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۲۴۰۱۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
‎معاون امور صنایع وزارت صمت درمراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن استان فارس خبرداد:

‎راه اندازی مجدد ۱۲۰۰ تولیدی راکد در سال جاری

‌می‌متالز - ‎معاون امور صنایع وزارت صمت درمراسم شامگاهی بزرگداشت روز صنعت و معدن استان فارس تکمیل ظرفیت‌های خالی و احیای واحد‌های راکد را از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و گفت: طی ۸ ماهه سال جاری حدود ١٢٠٠ واحد تولیدی که از چرخه تولید خارج شده بودند، با تلاش سازمان‌های صمت استان و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مجدد احیاء و راه اندازی شدند.

به گزارش می‌متالز، مهدی صادقی نیارکی در این مراسم که در استان فارس با حضور چهره‌های صنعتی و مقامات استانی برگزارشد، خاطر نشان کرد: سرمایه‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد که ما با هماهنگی تشکل‌های تخصصی و سایر دستگاه‌های اجرایی و قضایی در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت‌های کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع استانی مشکلات و موضوعاتواحد‌های تولیدی رسیدگی شود.

معاون امور صنایع در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از وضعیت تولید کشور ارایه کرد و افزود: براساس گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار روند رشد بخش‌های صنعتی در کشور طی سال جاری مثبت بوده و این رشد مرهون تلاش‌های صنعتگران کشورمان است.

صادقی نیارکی توسعه صنایع ساخت محور و رسوخ فناوری در صنایع را از رویکرد‌های مهم وزارت صنعت برشمرد و گفت: نگرش وزارت صنعت به سمت توسعه صنایع با ارزش افزوده بالا تغییر کرده و در صادرات غیرنفتی نیز ارجحیت با محصولات با ارزش افزوده بالاتر و دانش بنیان است.

معاون امور صنایع در بخش دیگری از، سخنانش با ارائه آماری ازشاخص‌های صنعتی از رشد ۱۵درصدی اشتغال صنعتی طی ۷ ماهه سال جاری خبرداد و گفت: در استان فارس نیز شاخص‌های صنعتی روند مناسبی داشته و تعداد واحد‌های صنعتی به بهره برداری رسیده و با رشد ۱۳درصدی همراه بوده و ۲۴۴واحد طی ۸ماهه اخیر به مدار تولید اضافه شده اند.

وی خاطر نشان‌کرد: در حوزه اشتغال صنعتی نیزاستان با رشد ۱۶ درصدی برای ۳۷۰۰نفر اشتغال ایجاد کرده است.

معاون امور صنایع رتبه استان از نظر ارزش افزوده بخش صنعت را سوم اعلام کرد وگفت:۴هزار واحد صنعتی دارای بهره برداری دراستان مستقر هستند که از نظر تعداد از رتبه پنجم در سطح کشور برخوردار است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده