تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۳۹۱
کد خبر: ۲۴۵۲۶۵
سرویس خبر : صنایع کوچک
با تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دستور کار قرار گرفت:

توسعه دو شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان

‌می‌متالز - ​توسعه دو شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان با تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، در آخرین نشست هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، توسعه دو شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان به تصویب مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسید.

شهرک صنعتی "هرند" به مساحت ۳۰ هکتار در شهرستان اصفهان و ناحیه صنعتی "جمبزه" به مساحت ۷۰ هکتار در شهرستان دهاقان استان اصفهان، از جمله شهرک‌ها و نواحی صنعتی تقاضا محوری هستند که توسعه پیدا می‌کنند تا شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان بتواند نسبت به جذب سرمایه گذار و به تبع آن، ایجاد شغل پایدار در سطح آن مناطق اقدام نماید.

گفتنی است، از ابتدای سال جاری تا کنون، ایجاد یا توسعه ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در ۲۱ استان کشور به وسعت بیش از پنج هزار و ۹۰۰ هکتار به تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسیده است که برای طی فرآیند تصویب نهایی به مراجع قانونی ذیربط ارسال شد.

همچنین در راستای تحقق شاخص افزایش سطح اراضی صنعتی در اختیار، از ابتدای امسال تا کنون بیش از شش هزار و ۵۰۰ هکتار به مجموع سطح اراضی صنعتی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزوده شده که در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه و برنامه‌های مصوب، نسبت به آماده سازی و واگذاری این اراضی به متقاضیان سرمایه گذاری و کارآفرینی اقدام خواهد شد.

شایان ذکر است، با تهیه و ارسال گزارش فنی و اقتصادی ضرورت ایجاد و مکان یابی شهرک یا ناحیه صنعتی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی هر استان و پس از بررسی و بازدید میدانی کارشناسان معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گزارش اظهار نظر کارشناسی به هیأت مدیره ارائه و در صورت تأیید مورد تصویب قرار می‌گیرد.

مطابق ضوابط و مقررات قانونی، مصوبه هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی بالای ۵۰ هکتار باید به تصویب مجمع عمومی این سازمان متشکل از وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده و سپس با بررسی و تأیید کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیأت دولت، مورد تصویب هیأت وزیران قرار گیرد.

همچنین به استناد مفاد قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی، مصوبه هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌های استانی تابعه، شرط لازم برای تصویب نواحی صنعتی جدید با وسعت زیر ۵۰ هکتار است و در عین حال تصویب نهایی آن مشروط به تأیید و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان می‌باشد.

مطابق ضوابط و مقررات قانونی و مفاد بند (۸) قانون راجع به تأسیس شرکت شهرک‌های صنعتی ایران، مجمع عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران موظف است با توجه به سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و با تصویب هیأت دولت برای افزایش تعداد شهرک‌های صنعتی اقدام لازم را انجام دهد. همچنین مجمع عمومی شرکت‌های تابعه (هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران) می‌تواند با توجه به نیاز و ضرورت نسبت به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب اقدام نماید.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۶ شهرک و ۳۲۶ ناحیه صنعتی و چهار منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۹۶ هزار و ۸۴۱ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۸ هزار و ۵۳۵ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۸۲ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۱ هزار و ۹۱۰ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده