تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۳۷۰
کد خبر: ۲۴۹۲۵۴
سرویس خبر : صنایع کوچک

حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت کاری این سازمان قرار دارد و از این واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی کشور حمایت می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان افزود: حرکت به سمت دانش‌بنیان کردن واحد‌های تولیدی و صنعتی از راهبرد‌های مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است و در این زمینه امسال ۵۱ واحد صنعتی در سراسر کشور توسط این سازمان دانش‌بنیان شده اند.

او ادامه داد: علاوه بر این، به ۱۳۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی کشور، زمین واگذار شده و اولویت اصلی در واگذاری زمین در سال آینده نیز این شرکت‌ها خواهند بود و از این واحد‌ها حمایت ویژه خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به وجود ۱۷۵‌هزار مترمکعب ظرفیت پساب صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور، بازچرخانی آن‌ها و استفاده در فضای سبز شهرک‌های صنعتی و برخی صنایع در دستور کار قرار گرفته است. رسولیان ادامه داد: همچنین استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های شهری نیز در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار دارد که تاکنون قرارداد استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های شهری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به میزان یک‌هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه توسط این سازمان منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با اشاره به بهره‌برداری از ۸۰۰ واحد کارگاهی در شهرک‌های صنعتی کشور در سال‌جاری گفت: تا پایان امسال ۲۰۰ واحد کارگاهی دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده