تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۴۰۷۹۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش قیمت آرسلورمیتال برای مقاطع طویل فولادی اتحادیه اروپا

‌می‌متالز - کالانیش: منابع خبری در بازار اروپا گزارش داده اند که آرسلورمیتال پروسه افزایش ۱۰۰ یورویی درهر تن معادل ۱۱۳ دلاری را در قیمت پایه محصولات طویل فولادی را آغاز کرده است.

به گزارش می‌متالز، این اقدام آرسلورمیتال در هفته گذشته به مشتریان اطلاع داده شده است. این افزایش ناشی از رشد بیشتر انرژی و هزینه‌های ورودی است. قیمت انرژی در ماه گذشته به افزایش خود ادامه داد و به محدوده ۲۵۰ تا ۴۰۰ یورو در مگاوات ساعت رسید که ۵ برابر بالاتر از میانگین نرخ ثبت شده در نیمه اول سال ۲۰۲۱ است.

قیمت کربن در سیستم تجارت آلاینده‌های اتحادیه اروپا ETS نیز در هفته‌های اخیر سه برابر شده و به بیش از ۸۰ یورو در هر تن رسیده است. سایر هزینه‌های ورودی مانند الکترود‌ها و فروآلیاژ‌ها نیز همچنان رو به افزایش هستند.

تیم فروش آرسلومیتال همچنین اعلام کرده افزایش بیشتر از ۱۰۰ یورو در هر تن را در قیمت‌های پایه برای ماه ژانویه دیده اند.

این شرکت در ماه اکتبر برای محصولات طویل ۵۰ یورو در هر تن اضافه بها دریافت کرد. کالانیش می‌گوید این اضافه بها باقی خواهد ماند، اما برای پوشش هزینه‌های انرژی و ورودی در کارخانه‌ها کافی نیست.

چشم انداز تقاضای سه ماهه اول ۲۰۲۲ برای اروپا به ویژه برای محصولات طویل همچنان مثبت است. کارخانه‌های مبتنی بر کوره قوس الکتریکی در سراسر قاره سبز نیز شروع به اجرای توقف‌های ساعتی برای جلوگیری از پرداخت نرخ‌های بالاتر هزینه‌های انرژی کرده اند و این می‌تواند منجر به کاهش دسترسی به فولاد در بازار تا سال ۲۰۲۲ شود.

منبع: کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی

عناوین برگزیده