به گزارش می متالز، محسن میرمحمدی؛ مدیرعامل فولادسنگان (مبارکه) در پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی ایرانمتافو گفت: کارخانه گندلهسازی فولادسنگان با ظرفیت ۵ میلیون تن در سال ۹۶ با سرمایهگذاری بیش از 1.2 هزار میلیارد تومان فولادمبارکه در حالی به بهرهبرداری رسید که با مشکلات زیرساختی و بهرهبرداری از جمله نبود زیرساختهای حملونقل و کنسانتره کافی روبهرو بودیم.
مدیرعامل فولادسنگان مبارکه تاکید کرد: به دلیل مشکلات مذکور، ضمن توجه برساخت کارخانه گندلهسازی و با وجود تمام مشکلات موجود، از ابتدای بهرهبرداری تاکنون از مرز ورود بیش از 3.5 میلیون تن «کنسانتره» عبور کردهایم. با هماهنگیهای لازم در ماه گذشته از طریق حمل جادهای و ریلی ۴۰۰ هزارتن کنسانتره وارد کارخانه شد و هماکنون از مرز تولید ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن «گندله» عبور و پیشبینی میشود این میزان تا پایان سال به ۴ میلیون تن برسد.
هماکنون برای تولید ۵ میلیون تن گندله به بیش از پنج میلیون تن کنسانتره نیاز بوده و از اینرو واحد گندلهسازی فولاد سنگان با ۶۰درصد ظرفیت خود در حال فعالیت است. به گفته وی مدیرعامل جدید فولادمبارکه از بدو آغاز بهکار، توجه ویژهای به مجموعه فولاد سنگان بهعنوان حلقه نخستین تامین زنجیره تامین فولاد داشته است.
مدیرعامل فولادسنگان (مبارکه) با اشاره اینکه تا پایان آذرماه امسال میزان پیشرفت فیزیکی پروژه کنسانتره ما از مرز ۸۲ درصد عبور خواهد کرد، گفت: تا ۶ ماهه نخست سال آینده بزرگترین پروژه کنسانترهسازی در کشور به ظرفیت ۵ میلیون تن راهاندازی خواهد شد.
مدیرعامل فولادسنگان تاکید کرد: دو مشکل جدی در سنگان از جمله حملونقل و تامین سنگآهن باید مورد توجه وزارت صمت قرار گیرد. میرمحمدی همچنین در مورد مساله حملونقل ریلی تصریح کرد: حملونقل 17.5 میلیون تن مواداولیه نیازمند دوخطه شدن خط راهآهن سنگان به جندق است. در این میان اما مسیر فعلی تنها جوابگوی حمل بین ۸ تا ۱۲ میلیون تن است، درحالی که در سالهای آینده باید ۲۲ میلیون تن مواداولیه در این مسیر جابهجا شود.
مدیرعامل فولادسنگان مبارکه خبر داد: تا پایان سال ۹۸ شاهد راهاندازی ۱۵ میلیون تن گندله و ۵/ ۱۷ میلیون تن کنسانتره در منطقه سنگان خواهیم بود. میرمحمدی اعلام کرد: تا سه ماه آینده اولین نتایج فعالیتهای انجام شده در حوزه بومیسازی در فولاد سنگان معرفی میشود.