تاریخ: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۸
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۴۱۰۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با افزایش ۱۶ هزار واحد؛

شاخص سبزپوش به استقبال فصل سپید رفت

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (سه‌شنبه، سی‌ام آذرماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۶ هزار و ۹۲۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۳۱۰ واحد افزایش، به رقم ۳۴۸ هزار و ۲۱۳ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات چهارمین روز معاملاتی هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۴۰۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۱۴ هزار و ۸۷۰ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۲۶ هزار و ۳۱۸ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۲۷ هزار و ۴۰۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۳۷ هزار و ۶۴۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۸ هزار و ۹۱۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۱۵ هزار و ۱۶۹ معامله به ارزش یک هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال و گروه اداره بازار‌های مالی با ۱۹ هزار و ۵۸۸ معامله به ارزش یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۲۹۲ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۲۴۰ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و یک واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت‌وگاز و پتروشیمی تآمین با ۷۵۱ واحد و بانک ملت با ۶۸۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر با ۸۰ واحد، شرکت صنعتی آما با ۲۹ واحد، شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران با ۲۱ واحد، شرکت پارس سویچ با ۲۰ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو با ۱۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده