تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۴۱۳۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۶۸ هزار واحدی شاخص بورس در آذر ۱۴۰۰

‌می‌متالز - شاخص بورس در آذرماه امسال با ۶۸هزار و ۴۶۸واحد کاهش، معادل ۴.۹۴ درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، در آذرماه امسال طی ۲۲ روز معاملاتی تعداد ۱۱۳ میلیارد و ۷۶۹ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۸۰۸ هزار و ۶۱ میلیارد ریال در بیش از ۸ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۳۴۱ دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱۶.۷، ۲۶.۷۵ و ۲۲.۰۶ درصد افت را نسبت به ماه قبل خود (آبان) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۱۶ میلیارد و ۴۲۶ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۵۰ هزار و ۹۹۷ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۸.۰۲ و ۱۸.۴۶ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات ماه منتهی به ۳۰ آذر امسال با ۶۸ هزار و ۴۶۸ واحد کاهش، معادل ۴.۹۴ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۴۶۷ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۳۵ هزار و ۱۱۳ واحد کاهش معادل ۹.۱۶ درصد افت کرد و رقم ۳۴۸ هزار و ۲۱۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۵۲ هزار و ۴۷۸ واحد افت به رقم ۱۹۹۵ هزار و ۷۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۳۰ هزار و ۶۴۱ واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۵۳۹ واحد رسیدند که به این ترتیب در ماه گذشته شاخص بازار اول با ۵.۰۱ درصد افت و شاخص بازار دوم با ۴.۸۵ درصد کاهش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده