تاریخ: ۰۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۴۱۱۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در ۱۰ ماهه نخست ۲۰۲۱ رقم خورد؛

رشد ۱۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی ایران به ترکیه

‌می‌متالز - صادرات غیرنفتی ایران به ترکیه در ۱۰ ماهه نخست ۲۰۲۱ با ۱۵۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش می‌متالز، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به روند تجارت کالایی ایران و ترکیه در ۱۰ ماهه نخست ۲۰۲۱ پرداخته و نوشته است: مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ایران به ترکیه در این مدت برابر با یک میلیارد و ۹۲۹ میلیون دلار بوده که از این رقم یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی و ۳۸.۶ میلیون دلار صادرات نفتی بوده است.

با وجودی که صادرات نفتی ایران به ترکیه در ۱۰ ماهه نخست ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل افتی ۱۳.۳ درصدی داشته، اما صادرات غیرنفتی ایران افزایشی ۱۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ایران در ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ برابر با ۷۹۵ میلیون دلار بوده که این رقم برای مدت مشابه سال جاری با ۱۴۲ درصد به یک میلیارد و ۹۲۹ میلیون دلار رسیده است.

واردات ایران از ترکیه نیز افزایشی ۳۵.۳ درصدی را نشان می‌دهد

براساس آمار‌های اتاق بازرگانی تهران، واردات ایران از ترکیه در این مدت به یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار رسید که ۳۵.۳ درصد از رقم یک میلیارد و ۳۶۷ میلیون دلار مدت مشابه سال قبل از آن بیشتر است.

تراز تجاری ایران با ترکیه در این مدت هم برای ایران مثبت و معادل ۷۹ میلیون دلار بوده است.

این در حالی است که تراز تجاری ایران و ترکیه در ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ برای ایران منفی و معادل ۵۷۲ میلیون دلار بوده که در ۱۰ ماهه امسال، ۱۱۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رشد ۱۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی ایران به ترکیه

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده