تاریخ: ۰۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۷
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۴۱۱۴۸
سرویس خبر : انرژی

رکورد برداشت گاز از پارس جنوبی شکسته شد

‌می‌متالز - مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس گفت: رکورد برداشت روزانه گاز از میدان مشترک گازی با قطر در روز گذشته با ثبت ۷۰۵ میلیون مترمکعب شکسته شد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا عبادی، مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس، برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در آذرماه امسال را به طور میانگین بیش از ۶۸۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: رکورد برداشت روزانه گاز از میدان مشترک گازی با قطر در سال جاری، با ثبت ۷۰۵ میلیون مترمکعب در روز گذشته (سه‌شنبه، ۳۰ آذر) همزمان با سالروز تاسیس شرکت نفت و گاز پارس رقم خورد.

عبادی با بیان اینکه برداشت گاز از سکو‌های ۳۷ گانه تولیدی پارس جنوبی با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در شرایط مطلوبی قرار دارد، بیان کرد: با توجه به نقش گاز طبیعی در مدیریت کلان اقتصادی کشور و تعهد شرکت نفت و گاز پارس در تأمین ۷۰ درصد نیاز روزافزون مصرف گاز بخصوص در فصل سرما، توانستیم در روز‌های اخیر با تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برداشت تکلیفی گاز از برنامه مصوب شرکت ملی نفت ایران نیز فراتر عمل کنیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش حداکثری و شبانه‌روزی کارکنان عملیاتی شرکت در تولید پایدار و ایمن گاز و دستیابی به میزان تولید فراتر از برنامه، تداوم شرایط موجود بالاخص در سه ماه زمستان پیش رو را در گرو همکاری و پشتیبانی‌های موثر مدیریت‌های ستادی شرکت نفت و گاز پارس از جمله مدیریت تدارکات و امور کالا، مدیریت امور مالی و... عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با حمایت‌ها و حضور مداوم مدیرعامل محترم شرکت در جلسات عملیات تولید و صدور دستورات راهگشا، کمک شایان توجهی به رفع تنگنا‌ها و چالش‌های پیش روی تولید حداکثری گاز از میدان پارس جنوبی شده است.

عبادی ظرفیت برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی را ۷۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: امیدواریم با تکمیل برخی چاه‌های سکو‌های در حال توسعه و دستیابی به سقف ظرفیت تولید، این رقم در سال آینده و متناسب با افزایش مصرف سالانه گاز در کشور افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده