تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۴۳۶
کد خبر: ۲۴۱۴۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دو گروه پرتقاضا/ انتظار معاملات منفی در بازار فردا

‌می‌متالز - پیش‌بینی می‌شود که در بازار فردا نماد‌های فلزی و معدنی باتوجه به وضعیت p/e جذاب همچنان پر تقاضا خواهند بود.

به گزارش می‌متالز، برای روز یکشنبه در ابتدای ساعت معاملات انتظار بازاری منفی را داریم که در ادامه در صورت عدم مخابره اخبار منفی تاثیرگذار بر بازار می‌توان به بهبود قیمت‌ها در میانه بازار و افزایش ارزش معاملات امیدوار بود که در صورت تحقق این موضوع اعتماد به بازار برگشته و شاهد ورود نقدینگی اشخاص حقیقی به بازار خواهیم بود که اتفاق خوشایندی برای روز‌های آینده پدید می‌آورد.

محمد رضانژاد، کارشناس بازارسرمایه گفت: معاملات روز شنبه مطابق انتظار عمدتا مثبت بود و شاخص کل و شاخص کل هموزن به ترتیب با رشد ۱.۹۵ و ۱.۱۶ مواجه شدند.
وی افزود: نماد‌های فارس، فملی، فولاد و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار داشتند. همچنین ارزش معاملات خرد بازار نیز با رشد قابل توجه نسبت به هفته‌های قبل به محدوده ۵ هزار میلیاردی نزدیک شد که یکی از علاثم تغییر روند است؛ هرچند که بر خلاف روز معاملاتی قبلی شاهد خروج نقدینگی اشخاص حقیقی از بازار بودیم؛ البته در انتهای بازار شاهد فزونی عرضه نسبت به تقاضای بازار بود و سهم‌ها با افت قیمتی همراه شدند.
رضانژاد بیان کرد: برای روز یکشنبه در ابتدای ساعت معاملات انتظار بازاری منفی را داریم که در ادامه در صورت عدم مخابره اخبار منفی تاثیرگذار بر بازار می‌توان به بهبود قیمت‌ها در میانه بازار و افزایش ارزش معاملات امیدوار بود که در صورت تحقق این موضوع اعتماد به بازار برگشته و شاهد ورود نقدینگی اشخاص حقیقی به بازار خواهیم بود که اتفاق خوشایندی برای روز‌های آینده پدید می‌آورد؛ همانند بازار امروز نماد‌های پالایشگاهی به دلیل احتمال گزارش‌های جذاب ۹ ماهه و افت سنگین قیمتی در ماه‌های گذشته همچنان بیشترین توجهات را به خود جلب خواهند کرد.
این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: نماد‌های فلزی و معدنی هم باتوجه به وضعیت p/e جذاب همچنان پر تقاضا خواهند بود. نماد شستا باتوجه به در پیش بودن مجمع عمومی فوق‌العاده به منظور تصمیم گیری افزایش سرمایه سنگین از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و نماد فارس به دلیل در پیش بودن احتمالی آگهی بلوکی برای فعالان بازار جذاب خواهند بود و باتوجه به اصلاح سنگین اکثریت نماد‌ها و گرو‌های بازارسرمایه در ماه‌های اخیر احتمال رشد اکثریت نماد‌ها در روز‌های آتی به دلایل مختلف دور از ذهن نیست و ریسک به ریوارد بازار در محدوده جذابی قرار دارد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده